Syden eller Legoland (Lalandia) til sommeren?

Lalandia/legoland eller syden?

• lalandia/legoland

Votes: 12 70,6%
  • syden

Votes: 5 29,4%

• Antall som har svart
    17

Tre muskuterer

Lykkelig!
Hva ville dere valgt om dere var oss:

Rhodos Syden 1 uke

eller

Lalandia + legoland + løveparken 6 netter ?

Info:

- Vi er familie på 5 ( 3 barn 7, 2 og 1 år på dette tidspunktet)
- Liker strandliv, fornøyelsesparker og sol (men ikke glad i at det er alt for varmt, for mye folk osv)
- Mannen min hater å fly (men gjør det for å glede familien når han må)
- Den største ELSKER vannland, den mellomste ELSKER dyr

Hva ville du valgt om du var oss og hvorfor?

Ps. Hvorfor akkurat disse stedene: vi har allerede bestilt billetter til syden men angrer ofte fordi livet er så slitsomt med 3 stk og kun 16 mnd mellom de to minste. Redd for sydenturen, varmen, løping rundt bassengkantene, for varm sand til å leke i osv. Men sønnen min på 7 vet vi skal til syden og hans eneste ønske dersom vi abvestiller er lalandia med legoland (han har aldri vært i Danmark) så da tenker vi det blir plaster på såret for å ikke dra til syden.

definnitivt danmark og legoland/lalandia!! vi liker ikke så godt varme og sand alle veier, så for oss med barn på 5 og 7 år, er det slike ting som danmark, opplevelser ol som gjelder.

men dere må jo selv kjenne på hva dere vil.

Vi har også syden og Lalandia som alternativer til sommeren. Da er våre barn 5,5, 3,5 og 1 år. Tror vi går for Danmark.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Syden!
Jeg er egentlig ikke noe sydenmenneske, men var ikke imponert av legoland/lalandia. Vår var 2 da vi var der, og han var etter min mening altfor ung. Sikkert mer passelig for enn på 7.
Legoland var STAPPFULLT av folk, og det var halvtimes køer overalt!
Man tenker kanskje at Danmark for det meste har fint vær, men vi hadde kanskje to timer sol på den uka vi var der;) er hvertfall større sjanse for fint vær i syden!

Om du undersøker finnes det sikkert utflukter til parker, vannland ol der dere har bestilt også.

legoland og lalandia....vi var veldig fornøyde,mine var 3 og 6 når vi var der,minste litt i yngste laget,men fikk alikevel gjort masse og tror hun koste seg. Helelr ikke så ekstremt med køer til å være i høysesong...men var en dårlig sommer så mulig alle hadde rømt til syden :P

Om jeg hadde vært i deres situasjon tror jeg nok at jeg hadde valgt legoland :) Særlig om dere føler at det blir mye stress å reise med alle tre til syden når de er så små. Gi det et år eller to så er dere nok mer klar for sydenferie igjen :)

Gaaad, syden!!!
Vi har hadde løypen legoland, lalandia og et par andre parker for to år siden og det gjør jeg nok ikke frivillig en gang til...

Syke køer i legoland, sykt volum og null oversikt i lalandia. Å prøve å holde kontroll på tre små der var umulig. Det var ikke noen vits å rope heller, for de ville ikke ha hørt oss.
Jeg tar heller løping framfor basengkanten any day enn noe timer i det bassenghelvetet. Virker mye sikrere, både for barna og foreldre.

PS: jeg liker ikke å fly selv, og vi har tre barn.

Jeg hadde valgt Danmark, men ikke legoland i fellesferien. Skrekk og gru.

Vi bruker mye å reise ned til Djurs sommerland. En flott park som passer for alle.
Og hadde overnattet på et feriesenter med subtropisk badeland. Skal jeg ned til Lalandia igjen så blir det om våren eller høsten :)

Jeg hadde nok dratt til Rhodos slik dere har bestilt. De to minste er så små at de vil ikke få noe særlig utbytte av legoland, og jeg ser for meg at de fort blir trøtte og leie.

I Syden kan dere fokusere kun på deres egne ting og ta ting i det tempoet dere ønsker. Er det noen som blir slitne er det jo bare å ta seg en tur på rommet og slappe av. Basseng som er tilpasset både små og store er selvsagt et must. Og hvis dere har All inclusive letter det jo veldig i forhold til mat og drikke til barna. Har ikke vært på Rhodos selv, men alle jeg har snakket med som har vært der har vært kjepmefornøyde.

Vi har også vinglet en del mellom syden og Danmark/legoland de siste par årene. Men vi har valgt å utsette Legoland til minstemann er så stor at også han kan delta på det meste av aktivitetene.

Vi har storkost oss i Lalandia i hvert fall (gutten min var da nesten syv år). Utrolig flott leilighet vi bodde i og store områder rundt for lek og moro. Badeland ble flittig brukt av min gutt som elsker vann. Legoland innebærer selvsagt køståing i fellesferien, men det var ikke noe problem da vi var der to dager og dermed kunne avslutte når vi var fornøyde. Hadde med sparkesykkel til gutten min som han brukte masse rundt på området der vi bodde. En diger hoppepute var en stor hit for ham. Han ble kjent med flere andre barn under oppholdet. Var i Givskud Zoo, noe som også var en fin opplevelse. Kort kjøretur fra Lalandia. :)

Vi har storkost oss i Lalandia i hvert fall (gutten min var da nesten syv år). Utrolig flott leilighet vi bodde i og store områder rundt for lek og moro. Badeland ble flittig brukt av min gutt som elsker vann. Legoland innebærer selvsagt køståing i fellesferien, men det var ikke noe problem da vi var der to dager og dermed kunne avslutte når vi var fornøyde. Hadde med sparkesykkel til gutten min som han brukte masse rundt på området der vi bodde. En diger hoppepute var en stor hit for ham. Han ble kjent med flere andre barn under oppholdet. Var i Givskud Zoo, noe som også var en fin opplevelse. Kort kjøretur fra Lalandia. :)

Det er stor forskjell på å ha med seg kun en 7-åring og en 7-åring med to små søsken på 1 og 2 år.

Det er stor forskjell på å ha med seg kun en 7-åring og en 7-åring med to små søsken på 1 og 2 år.
Ja, jeg har da aldri skrevet noe annet ;). Syden midt på sommeren er varmt, veldig varmt for de fleste, og spesielt for barn på 1 og 2 år. Svarte ut ifra hva jeg ville gjort da jeg regner med at de er to voksne og dermed eventuelt kan dele seg litt ved behov slik at én er med de minste og én med den eldste. Jeg ville ikke valgt Syden midt på sommeren med så små barn og så stor aldersforskjell. De er på vidt ulike stadier i utviklingen og det er ikke avslappende å måtte passe på som en hauk ved basseng-/strandkanten fordi de to minste trenger tilsyn hele tiden. Er man i Lalandia er det store friområder der barna kan leke. Ideelt spør du meg.

Vi vurderte det samme for 2 uker siden og har nå bestilt tur til Danmark ( 8 og 4 år da vi reiser) var i legoland for 3 år siden også. Beste ferien vi har hatt :)

Vi har valgt Rhodos i sommer. 3 barn på 4,5 og 2 år og et spedbarn. Var i syden i fjor også, eldste var med på barneklubb og yngste storkoste seg ved bassengkanten. De storgleder seg til å dra til syden igjen, og eldstemann har hatt nedtelling siden vi kom hjem i fjor :)

Back
Topp