syden alene med 2 barn?

*yummymummy*

Gift med forumet
Ja, er det i heletatt galskap å vurdere hopp på sydentur, alene med mine 2 små?[8D]
Har sjekket priser på 1 dag i badeland, en dag i dyreparken, med kaptein sabeltann på kvelden, og overnatting, og det kommer seg nesten på 5000 kr tilsammen, uten kjøring/tog.
Så da fant jeg ut at det blir omtrent samme pris som det vil komme seg på 1 uke i varmere strøk.

JEG hadde ALDRI vurdert det engang, ikke med mine to aktive, impulsive, selektiv hørende barn.[:)]
MEN hadde jeg hatt to rolige unger, som alltid hørte etter og satt i ro ved bordet og ikke gikk noen plass på egen hånd, så kaaaaanskje jeg hadde vurdert det.
Kommer an på ungene, tror jeg.

ORIGINAL: Selveste Kråka

JEG hadde ALDRI vurdert det engang, ikke med mine to aktive, impulsive, selektiv hørende barn.[:)]
MEN hadde jeg hatt to rolige unger, som alltid hørte etter og satt i ro ved bordet og ikke gikk noen plass på egen hånd, så kaaaaanskje jeg hadde vurdert det.
Kommer an på ungene, tror jeg.

Sign

lyst til det selv jeg.. men minsten er litt liten enda syns jeg...

Jeg har planlagt sydentur med mine to vakre (3,5 og 5,5) til sommeren.
Var en skremmende tanke i begynnelsen men nå gleder jeg meg [:D]

Hotell med bamseklubb, barnebasseng og trådlåst nett, tror vi kommer til å få det fantastisk [:D]

ORIGINAL: Lillesnille

lyst til det selv jeg.. men minsten er litt liten enda syns jeg...

Kan ikke du og trådstarter slå dere sammen da? [:)]

ORIGINAL: Vesle Helmine!

Å denne tråden vil jeg følge med på! For jeg vurderer å reise med mine. Å det er en skremmende tanke. Jeg er ikke så glad i å reise alene (blir litt stresset) Å da med to barn! Så tenker jeg, hva når ungene er lagt for kvelden. Skal jeg legge kabal aleine da eller?

DA kan du sitte ute på terassen/balkongen og nyyyyyte stillheten og lese en god bok! Det er utrolig deilig! [:)]

Jeg hadde lett reist med mine, om jeg hadde vært aleine med de. Null problem. [:)]
Ville heller reist til Syden enn til Dyreparken faktisk, det er lettere at de blir bortevekk der, i folkehavet..

Eldste er jo stor, så tror jeg hadde dratt.
Men ville nok valgt leilighet tror jeg.
Og tenk så koselig for storebror å kunne tilbringe kvelden med å spille spill og kose seg med mamman sin[:)]

GO FOR IT [:D]

Tenkt mykje på å reise aleine med min gutt.. men hadde vore tryggere om flere på BV hadde reist sammen så ein kunne støtte kvarandre[:)]
Samboeren min jobber så mye og får aldri tid til å vere med.

jeg syns det er ganske stor forskjell å passe på barna hjemme og i syden jeg da... nå har jeg bare reist med 1 barn, men var ganske mye mer å passe på... her hjemme har jeg ikke basseng rett utenfor døra mi feks.. heller ikke fullt av fremmede mennesker... og store gater som vrimler av folk....

Jeg vurderer også det nå!Mine er 4 år og 8 mnd!
Hadde vært sååå deilig med litt sol og sommer snart!
Å på kveldene skulle jeg bare ha kost meg med en bok å slappet av!
Meeen jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg tør enda...

et annet dilemma er jo at jeg MÅ ta restplass, eller hopp på tur, fordi å bestille nå, koster jo fort godt over 10 000 kr fant jeg ut[8|] TEIT! [8D]
Men ringte jobben, og har fått ferie i uke 28 og 29 (fikk akkurat ny jobb, så måtte liksom ta ferie litt når det passet jobben, siden alle andre alt har satt opp ferie).
Har innmarig lyst å reise altså!
Vi har ikke vært på ferie siden 2008 jeg og gutten min. Det var jo før jenta ble født.

ORIGINAL: MieKayla

Hvorfor er det verre å reise en uke til syden med to små, enn til dyreparken/badeland/legoland/tivoli, osv?
Klarer man å tøyle ungene sine i Norge, kan man vel fint klare det i utlandet også? [8|]

Men ok, jeg ville kanskje ventet til de var litt større, men også fordi da får de litt mer ut av det selv [;)]

Jeg hadde ikke gjort det heller [;)]

et annet spørsmål, på apollo er spedbarn fra 0-2 år. Og barn 2-11 år.
Tulla blir 2 år på juni, regnes hun da som spedbarn enda? eller går hun under barn?

ORIGINAL: *yummymummy*

et annet spørsmål, på apollo er spedbarn fra 0-2 år. Og barn 2-11 år.
Tulla blir 2 år på juni, regnes hun da som spedbarn enda? eller går hun under barn?

Spørs om du reiser før eller etter bursdagen det [:D]

jeg hadde lett gjort det!
vet ikke hvorfor, men tanken skremmer meg absolutt ikke. Selv om vi vanligvis er 4 i familien ser jeg ikke på det som noe problem å skulle finne på noe alene med bare barna, det gjør jeg ofte selv om vi ikke har vært i syden enda da. De lider og av selektiv hørsel innimellom og lopper i blodet, men de vet stort sett når de virkelig må oppføre seg og jeg vet en sydentur hadde blitt meget godt mottatt her[:)]

jeg hadde dratt hvis ungene mine var rolige. feks om neste unge er like rolig som storesøster så hadde det ikke vært noe problem.

Hvis hun er over 2 år når du drar så er det 2-11 år. For da får hun eget flysete.

klarer du å styre ungene så går det nok helt fint[:D][;)] Jeg tok med mine små til Tyrkia i slutten av januar i år. Skal ikke lyve å si det var enkelt, men helt ok! Jeg var med de overalt nesten, og vi hadde dager hvor vi storkoste oss og andre hvor vi var utslitte alle sammen.. Men tror det som gjorde alt så vanskelig var egentlig været. var iskaldt da og mye klær måtte på! guttene er på 4 og 2 år.

kan jeg spørre hvor du evnt. vil dra?

Back
Topp