Sydd?

*Cutie*

Betatt av forumet
Ble du sydd etter fødselen?
Håper noen har lyst til å dele erfaringer med dette..

Jeg revnet en del og måtte sy. Det gjør fortsatt veldig vondt, stikker og svir..

Hvor lang tid tar det før dette blir bedre?

Erfaringer mottas med takk.....

Jeg ble sydd MASSE etter fødsel. Tre lag, innvendig og utvendig. Jeg ble klippet og klippet revnet mer, så det var et stygt sår. Sydde i to - tre timer etter fødsel. Stingene var borte etter tre uker, og det utvendige såret var da leget ganske bra. Var litt ekstra ømt en stund, da vi hadde sex og slikt.

Jeg synes ikke det gjorde vondt etterpå, det sve litt når jeg tisset og spylte med vann, men ellers gikk det veldig fint. Jordmoren var ekstremt flink å sy, kan ikke en gang se arret, kan så vidt føle det med fingrene [:)]

Denne gangen måtte jeg bare sy to sting, først nå som de ikke er vonde lenger.. 

Jeg ble sydd en del syns jeg ihvertfall sjøl... JM syns ikke det var mye, men det var bare overfladisk sa hu[8D]

Jeg ble sydd der det hender de klipper opp (nesten 1 cm) også på innsiden av begge leppene (nesten 3 cm på hver side), så på innsiden av leppene kjentes det rett og slett ut som noen hadde tatt klitoris'n min, kjørt den i en miksmaster og satt den på plass igjen den første uka (sorry for detaljene[8D]), men nå bare klør de litt men har ikke løsnet enda..
Og jeg fødte 08.02[:)]

fikk to sting p.g.a rifter, men elles var jeg heldig denne gang også. svien ga seg 2-3 dager etterfødsel, men tråden er ikke blitt borte enda.

Måtte sy 4 pyntesting som de sa. Hadde 3 sist fødsel og jm mente at det var det og litt til som gikk opp nå. Føler det svir når jeg går på do og at det klør litt nå. Håper ikke at jeg har fått noe soppinfeksjon eller noe..[8D] Skal holde ut et par dager til før jeg evt ringer legen hvis det er like gale. Tenker i grunnen at det bare er stinga som holder på å dette av. Det skjer jo som regel etter 2 uker så.

Jeg ble klipt og måtte sy, men vet ikke helt hvor mange sting. Men det gjorde vondt i litt over 1 uke, så gikk på smertestillende. Men nå merker jeg ingenting, men kan føle det hvis jeg tar der. Men er jo fortsatt bare 2 1/2 uke siden fødsel da.

Men jeg fikk de til å se på stingene før jeg dro fra sykehuset og de sa at det så kjempe fint ut. Så stoler på det, og er jo det jeg føler selv også!

hei skriver det som står i epikrisen:
"det er tilkommet en dyn vaginalrift på venstreside av vagina og i perineum, en perinealrift grad 2 interne eller externe anal sphincter ikke affisert.."

jeg ble sydd nesten opp til ceverix (livmormunnen om jeg ikke husker feil)
de brukte ikke mindre enn 4 nåler på meg med full lengde tråd på alle 4 for å sy igjen alt av rifter på meg.
Jeg kjennte ikke noe til riften før hevelsen gikk ned, og no drar det litt nedentil, spesielt når jeg skal tisse...
i tillegg har jeg vært forstoppet så er litt øm nedentil etter å ha fått tømt meg skikkelig

annbefaler at du tar en paracet om du har så pass vondt at det gjør vondt å tisse når du står. også gjerne tar tiden til hjelp..
bekymret så tar du kontakt med føden og hører med de..

men jeg tror det er veldig normalt...

Jeg ble klipt, og fikk en liten rift, spurte jm hvor mange sting hun sydde...
Hun hadde ikke telt, men tippa rundt 20-25 stk..

Det er nå 18 dager siden jeg fødte, og jeg sliter litt med at det presser veldig ned (vanskelig å forklare), når jeg står/går og sitter (spesielt på do)...

Spurte for nøyaktig en uke siden, om dette var normalt,  og en jm undersøkte meg..
Alt var fint. Ingen betennelse eller noe, det var bare litt stramt...
Men dette vil ordne seg selv, og stingene skal være borte alt i fra en uke til fire uker etter fødsel!!

ORIGINAL: Linn1986

Det er nå 18 dager siden jeg fødte, og jeg sliter litt med at det presser veldig ned (vanskelig å forklare), når jeg står/går og sitter (spesielt på do)...

Spurte for nøyaktig en uke siden, om dette var normalt,  og en jm undersøkte meg..
Men dette vil ordne seg selv, og stingene skal være borte alt i fra en uke til fire uker etter fødsel!!

selv 4 uker etter fødslen så står jeg å tisser og "står" over doen for å få ut ting fra baken...
det drar ekstra når jeg sitter meg ned...

så bare slapp av... ;)

ORIGINAL: turteldue

ORIGINAL: Linn1986

selv 4 uker etter fødslen så står jeg å tisser og "står" over doen for å få ut ting fra baken...
det drar ekstra når jeg sitter meg ned...

så bare slapp av... ;)

Jeg er ikke bekymra! Jeg klarer meg veldig fint! Både med nr 1 og nr 2[8D]

Skulle bare dele litt erfaringer jeg[:)]

Sist sydde jeg, og husker at det ble gradis bedre, men så begynte det å svi mer igjen, før det ble bra. Jeg pleide dusje meg med lunkent vann etter å ha vært på toalettet i stedet for å tørke meg med papir.

Denne gangen slapp jeg helt å sy, og kommer mens jeg tenker på det på at jeg bør være takknemlig for det faktum at jeg slett ikke svir!

Jeg måtte sy endel langt oppi skjeden, hun sa jeg var heldig at det var der -for da hadde det ikke noe å si? [8D]'
Ellers fikk jeg endel små rift rundt urinrørs åpningen som SVIIR...

Hvertfall jeg fødte 4 feb, og syntes fortsatt det er veldig ubehagelig oppi der [:'(]

Back
Topp