Sydd vugge :-)

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Fant en oppskrift på nettet på en slyngevugge, og da klarte jeg ikke å la være å prøve meg på å sy. Nå har jeg egentlig aldri sydd noe...bortsett fra på håndarbeiden på skolen :-P
Syntes det gikk veldig så bra :-) Ser også ut til at lillegutt trives i den:

Ååå, det så kooselig ut ^^

WOW!
Den ser jo kjempebra ut :-D

Så fin!! 

Har du lyst til å dele oppskrift? 

Hannahnas skrev:

Bare google "hvordan sy slyngevugge", så finner du en enkel og grei oppskrift :-)
Tror de fleste klarer å sy den..som sagt, jeg har aldri sydd noe før!

Jeg brukte et tøystykke som var litt bredere enn det som stod i oppskriften, men fungerte fint det (var 150cm istedet for 140cm)..men da kan vel mini bruke den til han blir større, så sant han ikke begynner å krype ut å falle å slå seg:-P

Juice skrev:

Hannahnas skrev:

Bare google "hvordan sy slyngevugge", så finner du en enkel og grei oppskrift :-)

Jeg brukte et tøystykke som var litt bredere enn det som stod i oppskriften, men fungerte fint det (var 150cm istedet for 140cm)..men da kan vel mini bruke den til han blir større, så sant han ikke begynner å krype ut å falle å slå seg:-P

Ok, takk ;) 
Har lyst til å prøve å sy en sånn! Har ikke sydd så voldsomt mye i mitt liv jeg heller, men nå har jeg endelig fått meg symaskin! Så et sted må man jo begynne;) Tenker at minsten vår mest sannsynlig vil være litt stor for å ligge i sånn vugge nå, men han må jo få seg noen søsken etterhvert:) 

Hannahnas skrev:

Juice skrev:

Hannahnas skrev:

Ok, takk ;) 
Har lyst til å prøve å sy en sånn! Har ikke sydd så voldsomt mye i mitt liv jeg heller, men nå har jeg endelig fått meg symaskin! Så et sted må man jo begynne;) Tenker at minsten vår mest sannsynlig vil være litt stor for å ligge i sånn vugge nå, men han må jo få seg noen søsken etterhvert:) 

Lillegutt trives godt i vuggen nå, og han er 5 måneder om noen dager til :-)
Lykke til med syinga, går sikkert kjempe bra. Du får poste et bilde når du er ferdig :-D

Nei, så stilig!! Så flink du er!
 Hvor mange kilo går en slik vugge til? Har en plugg på sikkert 8 kilo nå, så kjipt om han ikkje kunne brukt den mer enn et par uker om man skulle lage slik en selv;)

rilo skrev:
Nei, så stilig!! Så flink du er!
 Hvor mange kilo går en slik vugge til? Har en plugg på sikkert 8 kilo nå, så kjipt om han ikkje kunne brukt den mer enn et par uker om man skulle lage slik en selv;)

Den jeg lagde tåler en god del kilo. Vi testet den med vekter i før vi la lillegutt oppi. Jeg tok også å hang meg i den,og den tålte det :-P Det er nok avhengig av hvilket stoff du bruker, hvilken tråd, hvor "tykt" du syr osv. Jeg brukte et tykt stoff (tror egentlig det var en type møbelstoff), kjøpte slyngering på slingrings.com, brukte en veldig sterk og solid tråd,samt sydde mye frem og tilbake når jeg sydde stoffet sammen (stoffet vrenges etterpå,så gjorde ikke noe at jeg sydde mye akkurat der). Gutten vår veier nok mellom 7 og 8 kg. Skal på kontroll idag og sjekke.

wow, den var knallfin! skulle ønske jeg hadde sett den tidligere! kanskje til nestemann :)

Back
Topp