Sydd votter av ullfilt

*atina*

Elsker forumet
Da har jeg sydd mitt første par med votter, og må si meg ganske fornøyd. Disse er sydd i ett lag med ullfilt, og er derfor ikke fóret. Det blir neste prosjekt, hvis jeg får det til da...[8D]
Hvis det er noen som har mønster/forklaring på hvordan jeg gjør det blir jeg glad [:D]. Blir også glad for mønster/oppskrift på andre typer votter.
Disse var iallefall enkle å sy, og hvis noen lurer, er de hentet fra boka "Børnetøj du selv kan sy".

Pyntet med strykemerke og perler.

Flere bilder i bloggen min [;)]

Så fine [:D] (jeg har også brukt kombinasjonen lime og pink, den er kul [;)])
Hvis du skal fôre, så syr du bare et par til og putter de i, vrange mot vrane og syr igjen øverst. Eller du kan vrangsy de sammen, men det er litt vanskeligere [;)]

ORIGINAL: to*gull!

Så fine [:D] (jeg har også brukt kombinasjonen lime og pink, den er kul [;)])
Hvis du skal fôre, så syr du bare et par til og putter de i, vrange mot vrane og syr igjen øverst. Eller du kan vrangsy de sammen, men det er litt vanskeligere [;)]

Takk [:)]. Jeg prøvde å putte den ene inni den andre nå, men dette er en såpass smal modell, så det ble i trangeste laget. Må isåfall fikse litt på mønsteret først [;)]. Og ullfilt er jo ganske tykt, så mulig man blir litt bevegelseshemmet hvis det blir dobbelt lag med ull...?

veni_vidi_vici: Jeg tenkte det ville være litt mer behagelig når de er foret ja, for når det er bare ett lag, så er jo sømmene inni vottene såpass tydelige. [;)]. Men disse får bare være som de er, ser ikke ut til at snuppa synes de var ubehagelige.
Takker for innspill [:)]

Utroligfine votter! :)

Du har ikke tilfeldigvis lyst å dele mønster/oppskrift? Vet ikke om jeg gidder å kjøpe bok bare for et votte-par liksom.. er så sjeldent jeg finner på å dra frem symaskina i det hele tatt, selv om jeg skulle ønske jeg hadde tid/mulighet oftere... [8D]

Så fine votter[:)]

Back
Topp