Sydd feil og fremfall

Lillevenn17

Elsker forumet
Himmelbarn
Desemberlykke 2018
Oktoberlykke2020❤
Hei.
For snart 4mnd fødte jeg for første gang og fikk rift i den indre kjønnsleppen og overfladisk i skjedeinngangen. Dessverre er kjønnsleppen sydd feil, og det kjennes også ut som om de har sydd for stramt ellers. Fremdeles kan det verke litt og når jeg tar på det området kjennes det ut som tykt arrvev. Er det noe jeg selv kan gjøre for at det skal bli mykere?

Jeg har også fått fremfall i bakkant mot endetarmen. Dette fikk jeg ikke før i februar, 2mnd etter fødselen. Kan dette trenes bort med bekkenbunnstrening? Eller må jeg opereres? Jeg kan slite med å gå på do, og kjenner at jeg ikke tåler å løfte særlig tungt lenger.
 
Det du beskriver høres ikke naturlig ut. Jeg vil anbefale at du kan få en sjekk ved gynekologisk poliklinikk ved det sykehuset du fødte. Så kan du og gynekologen i samråd bestemme om det er lurt å gjøre noe med dette. Noen ganger kan det være en liten korreksjon i lokalbedøvelse - andre ganger litt større inngrep som det sikkert er lurt å gjøre i narkose. Avhengig av hva legen finner og hvilke plager du har, vil man bestemme om det er lurt å vente en stund lenger etter fødselen - eller gjøre noe med det samme.
 
Det du beskriver høres ikke naturlig ut. Jeg vil anbefale at du kan få en sjekk ved gynekologisk poliklinikk ved det sykehuset du fødte. Så kan du og gynekologen i samråd bestemme om det er lurt å gjøre noe med dette. Noen ganger kan det være en liten korreksjon i lokalbedøvelse - andre ganger litt større inngrep som det sikkert er lurt å gjøre i narkose. Avhengig av hva legen finner og hvilke plager du har, vil man bestemme om det er lurt å vente en stund lenger etter fødselen - eller gjøre noe med det samme.
Takk for svar! Tenker du på ift arrvevet eller fremfallet?
 
Back
Topp