Sydd etter fødsel

1mamma1

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 19
Hei. Lurer på om de som har blitt sydd etter fødsel har følt ubehag/smerter ved samleie i etterkant? Det føles ut som jeg har blitt sydd «for mye»
Noen som har samme erfaring og evt tips råd til hva man kan gjøre med det?
For sex skal ikke være vondt. Det er det nå

Jeg hadde ikke smerter ved samleie, men det tok vel 6 mnd før jeg følte meg klar til å ha sex etter fødsel. Men hadde også en følelse av å ha blitt sydd for mye og det føltes stramt en god periode. Men det gikk seg til. Om det vedvarer hadde jeg vurdert å bestille en time til gyn for sjekk om jeg var deg. Håper det går seg til!

Det tok tid for meg også, før det gikk seg til. Virket stramt og ubehagelig lenge, men det gikk over

Sex var ikke behagelig før endel mnd etter fødsel synes jeg:-) tok tid før det grodde skikkelig og ble bra rett og slett.

når det er sagt, så vet jeg også at enkelte har blitt sydd «feil» mistet sting for tidlig som har gjort at det har tatt lenger tid å gro etc, så om di føler at det er helt feil så er mott beste råd å oppsøke lege/gynekolog å få en undersøkelse:-)

Hei. Lurer på om de som har blitt sydd etter fødsel har følt ubehag/smerter ved samleie i etterkant? Det føles ut som jeg har blitt sydd «for mye»

Jeg syntes at det virket veldig stramt de første månedene etterpå, et halvår tid.
Bruk Godt med glidemiddel, det var vondt uten for min del. Men oppsøk gjerne gynekolog for en sjekk ang hvordan det har grodd.
Det er jo så ulikt hva man har sydd og hvor mye. Her sydde jeg 4 sting etter å ha blitt klippet.

Jeg ble sydd og det var vondt faktisk i 6 mnd før det begynte å gå seg til.

Revnet endel ved første fødsel. Hadde ingen smerter eller ubehag etterpå i det hele tatt, heller ikke ved sex etter 4 uker. Men vet ikke om det er normalen, da.

kommer nok litt ann på hvordan man revner tenker jeg:-)

Ja, helt sikkert :) Jeg fikk rifter på 3 forskjellige steder.
Jeg fikk to, den ene merket jeg ingenting av, den sydde de pent sammen, den andre var et rent helvetet lenge! De valgte å ikke sy den for den var grad 1 og langs urinrøret, de mente det kom til å gro bedre om de lot være å sy, å den tok ereeeeeevigheter å gro og var vond skikkelig lenge:wtf:

Jeg slet med det. Men det gikk seg til. I flere måneder var det en skjærende smerte akkurat ved penetrering :s Viktig med MYE oppvarming og glidemiddel, og gjerne begynne med en fing for å bane vei.

Hvis du ammer så er det fortsatt veldig tørt der. Fordi man ikke produserer så mye østrogen når man ammer. (Vist nok) Da kan arrvevet bli «hardt», eller ikke så mykt som huden rundt. Fikk beskjed på poliklinikk å smøre med østrogenkrem som man får kjøpt reseptfritt på apoteket. Det gjorde underverker.
Og ellers som de over sier, det går seg til etter en stund. Og bruk mye glidemiddel og god tid ❤️

Synes det kjentes stramt/ubehagelig ut i visse stillinger helt til nr 2 ble født, da ble det liksom strekt så mye at det ble greit igjen. Slapp å sy etter fødsel nr 2.

Jeg har vært sydd begge ganger, men ikke hatt vondt etter det var grodd. Jeg synes du skal oppsøke lege eller gynekolog og få en vurdering. Kjenner ei som var sydd feil,og det var mye smerter for henne. Det kan hende det er gjort en jobb som ikke er god nok, og du må for all del ikke la ting skure og gå og bare leve med det.

Ble sydd mye med nr 1. Var stramt lenge etterpå. Måtte ha mye oppvarming de første gangene for å si det sånn. Hjalp nok heller ikke at jeg spente meg i starten. Gikk seg til etter noen mnd.

Back
Topp