Sydd etter fødsel

tingeling1990

Glad i forumet
Måtte klippes under fødsel grunnet babyen måtte tas med vakum.. nå, 13 dager etter, har blødningen stoppet så jeg fant frem speielen og «mannet meg opp» til å ta en titt.. ser at det er et hull helt innerst på arret, noen som vet om dette vil gro? Alt annet ser ut til å ha grodd fint :)

Vet ikke om det kan defineres som hull, men helt innerst mot skjedeåpningen er det 1-1,5 cm hvor det er "åpent" - altså sårkanter som ikke møtes og dermed et "kjøttsår". Mistenker at stingene har gått opp for tidlig, eller at slimhinnen har revnet når jeg har beveget meg. Resten av såret ser ypperlig ut og sårkantene ligger fint inntil hverandre.
Var og sjekket såret på barsel på dag 10 (tror jeg) etter fødsel, og de sa det bare måtte gro av seg selv. Begynte med grønnsåpebad 2x daglig, og nå på dag 15 etter fødsel er det ikke like ømt og sårt lenger, så jeg håper det betyr at det er i ferd med å gro. Litt vanskelig å bedømme da jeg ikke vil rive og dra i det for å se ordentlig :P Fikk beskjed om at det ville bli et søkk der, men det bryr jeg meg nada om så lenge såret får grodd seg ferdig og jeg kan begynne å gå trilleturer ;)

Jeg har heldigvis ikke vondt :) men har ikke så veldig lyst å ha et lite hull i den ene ytre kjønnsleppe:p håper det gror:) skal til helsestasjonen 10/2 og lurer på å spørre da viss det fortsatt er hull :)

Back
Topp