Sydamen og den nybakte mammaen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
"Da jeg for mange år siden begynte på jordmorskolen, var det veldig mye jeg gledet meg til. Det å hjelpe kvinner godt i mål under fødselen, og det å få lov til å ta imot små, nye mennesker virket helt overveldende og fantastisk (og det er det også). Derimot var tanken på å skulle sy i et annet menneske ganske skremmende. Men det var den gang...."
Les jordmorbloggen her

Måtte du sy etter fødselen?

JaO.o både revnet og ble klippet pga valum:o men plagene gikk utrolig fort over:)

Jao_O både revnet og ble klippet pga valum:eek: men plagene gikk utrolig fort over:)

Samme som frøet. Bortsett fra at plagene ikke gikk fort over. Selve stingene var ikke det verste... det verste var den slappe rumpemuskulaturen. Slet lenge med forstoppelse. Beklager detaljer :P hahaha!

Fikk en vaginalrift grad 1, så sydde noen få sting, men de plaget meg og gjorde vondt en stund!

Revnet, grad 1 rift og 12 sting... Hadde alvorlig blod mangel, jernmangel, og dårlig form generelt, hadde problemer med å sitte første mnd...

Sydde 5 sting da jeg fikk mellomste og 2 pynte sting da jeg fikk Felix. Eldste er tatt med haste ks.

Revnet til tross for smøring! 2.grads og måtte sy kun to sting :-) Jeg føler meg litt for stram der nede, men det går akkurat greit.

Jeg ble sydd på magen :p

Sydde noen "pyntesting" som jordmor kalte det. Var bare 2-3 sting tror jeg, men det tok lang tid føltes det ut som.
Hun var nok bare møysommelig:)

Ja, smurte jeg også! Eller klæjsa på litt olje.

Tror jeg sydde rundt 10 sting med eldste, var veldig vondt en stund etter.

Med mellomste måtte jeg også sy noen få sting og den gangen var det heldigvis ikke så vondt lenge etter.

Sistemann måtte jeg ikke sy noe. Kunne nesten ikke kjenne at jeg hadde født dagen etter fødsel:)

Ja, revna litt og måtte kløppa litt. Men vart heldigvis kun pyntesting innvendig og utvendig :)

Sydde noen "pyntesting" som jordmor kalte det. Var bare 2-3 sting tror jeg, men det tok lang tid føltes det ut som.
Hun var nok bare møysommelig:)

Fekk til saman 6 sting, 3 inni og 3 ute. Tok EVIGHETAR :P

Grad 2 ruptur, sydd på kryss og tvers inni og fikk også en rift utvendig. Var plaget i flere måneder, holdt på med hormonkrem og bedøvende krem for å tøye arrvevet. Først nå nylig at samlivet er blitt mer normalt. Er veldig trang, men det går seg til litt etter litt.

Back
Topp