Sy f.eks fleece på innsiden av en heklet lue

Ida82

Forumet er livet
Noen som har gjort det? Kan man bruke symaskina, eller må man gjøre det for hånd? Noen som har forklaring på åssen man gjør det?? Kan sikkert finne ut av det sjøl, men da blir det sikkert ikke så fint..

De luene som jeg har heklet til snuppa klør tydeligvis, eller er ekle å ha på.. brukt alpakka og eskimo...

har kjøpt inn flees til å ta inn i ei ull-lue jeg og. Tente kanskje 3 eller 4 "trekanter" som sys sammen til en innerlue, så syr du denne pent på plass inni strikke/helke lua... Det må jo bli bra :)

På forrige lue jeg strikket, klippet jeg til stoff som ett tykt pannebånd og sydde på for hånd nederst på lua [:)] 

Har måttet gjøre det med de som er heklet med cortina(ikke eskimo)
Jeg klippet til en stor runding(slik at den passet inni luen) Brettet inn 1 cm, slik at kanten ble fin, og sydde kjapt for hånd med små sting[:)]
Ble ikke "proft" men ser ok ut, og funker som bare det[:D] Kan også være lurt å kjøpe noe vindtett stoff[:)]

Takk for tips[:)]

Da syr jeg for hånd!!

Men *BekkiBjarnoll*, hvilket stoff brukte du innvendig da??

fleeece er helt greit å bruke[:)] jeg bruker maskin.....
når du har fått foret i en slik form du vil ha legger du rette mot rette og syr rundt....ha igjen en liten åpning slik at du kan vrenge....så syr du vrenge hullet for hånd[:)]

ORIGINAL: Ida82

Takk for tips[:)]

Da syr jeg for hånd!!

Men *BekkiBjarnoll*, hvilket stoff brukte du innvendig da??

Husker ikke hva det heter, men var vindtett i alle fall, og varmt[8D]

ORIGINAL: adi

fleeece er helt greit å bruke[:)] jeg bruker maskin.....
når du har fått foret i en slik form du vil ha legger du rette mot rette og syr rundt....ha igjen en liten åpning slik at du kan vrenge....så syr du vrenge hullet for hånd[:)]

Blir det fint med maskin? Ser man sømmen godt?

er lua du heklet hull mønster i???
viss ikke så ser du ikke sømmen når du syr rette mot rette.....da blir sømmen brettet inn i lua.

Er fastmasker på hele.

Back
Topp