Sy damer!! Vaffelmønster?? Jeg skulle sy med elastisk tråd, men jeg får det ikke til.

Prinsessa*

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene
Marsipanene 2019
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hva gjør jeg galt??
Skal stoffet krølles og syes eller skal det syes vanlig på rett stoff også krøller det seg sammen selv??

Jeg har den sikksakk boka som har gode lette oppskrifter, men likevell gikk det sjeis.
Den elastiske undertråden er veldig tynn og rar, må det en strikk til? ser på andre kjoler jeg har med vaffelmønster, så virker det som tråden er mye tjukkere.

Hvis du skal sy damer med vaffelmønster så er det helt sikkert lurt å bruke elastisk tråd, ja.

Nedsig skrev:
Hvis du skal sy damer med vaffelmønster så er det helt sikkert lurt å bruke elastisk tråd, ja.

blæææ hehe
Er det ingen som vet?? har jo hvert mange vaffelmønster sy damer her. Har bare ikke hengt meg opp i trådene da jeg ikke trengte råd og tips :(

*Prinsessa skrev:
Hva gjør jeg galt??
Skal stoffet krølles og syes eller skal det syes vanlig på rett stoff også krøller det seg sammen selv??

Jeg har den sikksakk boka som har gode lette oppskrifter, men likevell gikk det sjeis.
Den elastiske undertråden er veldig tynn og rar, må det en strikk til? ser på andre kjoler jeg har med vaffelmønster, så virker det som tråden er mye tjukkere.

Jeg har en ganske tykk elastisk undertråd, kjøpt på stoff og stil. Det skal syes på vanlig rett stoff, men med max stinglengde. Jeg løsner også litt på undertråden. Når du snurrer undertråden på spolen, må du ikke ta den for stramt.

Monica80 skrev:

*Prinsessa skrev:
Hva gjør jeg galt??

Jeg har en ganske tykk elastisk undertråd, kjøpt på stoff og stil. Det skal syes på vanlig rett stoff, men med max stinglengde. Jeg løsner også litt på undertråden. Når du snurrer undertråden på spolen, må du ikke ta den for stramt.

ok, da må jeg ha helt feil elastik tråd for min er kjempe tynn. i oppskriften mener jeg det var 5 og 1. stinglengden var vel 5 den da mener jeg. hmmm da må jeg kjøpe ny tråd og prøve på nytt. ja det står at den ikke skal snurres for hardt eller for stramt på :) takk :)

Back
Topp