Sy dåpskjole selv?

Flo87

Elsker forumet
Samboeren og jeg har sitti og kikka på dåpskjoler nå noen uker. Greier ikke bli enig, for han vil ha i lin, men finner ingen i lin vi liker.
Så nå har han kommet med den ideen at vi kan sy selv. Men hvordan funker det når man har null peiling på symaskin osv? Er vel ikke det letteste prosjektet å sette i gang med? Er 5 uker til dåpen, så har jo enda litt tid på oss, men er veldig usikker på om vi greier få det resultatet vi vil med å gjøre det selv. Hehe. Skal en tur på stoffbutikken nå og høre der hva dem mener, om man kan gjennomføre noe sånt uten spesiell symaskinerfaring [:D] Skulle ønske vi kjente noen vi kunne "annsatt" til jobben...

Du får det helt sikkert til om du bare vil!! Men det blir fort litt prøv og feil prosess.. Har prøvd meg på et par kjoler til store snuppa, og jeg får det da til til slutt:) Men så var jeg på et kurs hvor vi skulle sy en kjole, og da gikk ting litt enklere. Slapp å tenke så mye;)

Vi har hjemmelaga dåpskjole, den blei strikka til eldstesnuppa. Men det tok ganske lang tid. Så på 5 uker ville jeg nok satsa på symaskin, ja:)

Back
Topp