Sy babynest selv ?

Mimmi :)

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har prøvd dere på å sy babynest selv? Og i så tilfelle hvilken oppskrift brukte dere ?

Eg bestilte frå stoff og stil, fikk pakken idag ;) så få sjå på da i morga ;) har vaska stoffet ;)

Ipaden min <3

Sydde med oppskrift fra stoff og stil. Jeg syr så og si aldri, og måtte låne meg symaskin, men jeg ble i grunnen ganske fornøyd med egen innsats
17a.JPG

Fikk bestemor til å sy for meg og vi kjøpte oppskrift på stoff og stil :)

Vedlegg

• 1410205502131.jpg
    1410205502131.jpg
    59,1 KB · Visninger: 47
  • 1410205529311.jpg
    1410205529311.jpg
    120,5 KB · Visninger: 45
Så flinke dere er!!

-Fra appen-

Takk for svar damer:)
Er desverre ikke stoff og stil her jeg bor, men prøver meg på en oppskrift fra en blogg. Har ikke tid til å vente til det eventuelt kommer i posten..hehe! Stoff hadde jeg liggende:)

Takk for svar damer:)
Er desverre ikke stoff og stil her jeg bor, men prøver meg på en oppskrift fra en blogg. Har ikke tid til å vente til det eventuelt kommer i posten..hehe! Stoff hadde jeg liggende:)
Jeg skal også prøve meg på en blogg oppskrift, stoffet er vasket så nå venter jeg bare på permisjonsstart slik at jeg kanskje får overskudd og rumpa i gir med syingen:-P

Jeg har sydd selv, brukte oppskrift fra stoff og stil, men kunne fint klart det uten oppskriftsmalen! Laget det litt større:) veldig enkelt!! Lykke til!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Flinke dere er!
Skulle ønske jeg kunne lære meg å bruke symaskin. Er seriøst helt grønn, og har prøvd :P haha!

Må man vaske stoffet før man syr nestet eller er ikke det så farlig?

Sent from my iPad using BV Forum

Eg vaska det, kan krympe litt! Ikkje alltid eg har vore flink å vaske, men Jar begynt å gjere det :)

Må man vaske stoffet før man syr nestet eller er ikke det så farlig?

Sent from my iPad using BV Forum
Dei fleste stofftypar krympe ca 5% i første vask + at da alltid e litt kemikalier i stoffet etter farging( og mange så har tatt i da). Problemet oppstår om dei ulike stofftypane krymper ulikt i vask, og heila nestet blir skeivt og uformelig...
Greit å vaska før ein klyppe og syr, så e da klart t bruk ette montering ;)

Så fint :)
Men har du lagt ditt litt ekstra langt , eller er det vanlig lengde? 90 cm ser jeg de fleste oppskriftene er på det lengste.
Lagde det litt lenger enn stoff og stil malen, ca 11 cm! Har ikkje målt Ko langt det er no ;)

Herre jemeni!! Anbefaler ikke å sy babynest nest for første gang når man er alene og fødeklar! Har svettet og bannet, men nå har minien et trygt sted å ligge:-)

Vedlegg

• 1411062992348.jpg
    1411062992348.jpg
    46,1 KB · Visninger: 39
  • 1411063006169.jpg
    1411063006169.jpg
    90,6 KB · Visninger: 38
Herre jemeni!! Anbefaler ikke å sy babynest nest for første gang når man er alene og fødeklar! Har svettet og bannet, men nå har minien et trygt sted å ligge:)
Så fint det ble !! Er akkurat ferdig selv og måtte rett i dusjen for var så svett..hehe:D Men ganske fornøyd for det :flower

Når jeg prøver å laste opp bilder her får jeg bare beskjed om at de er for store, så får ikke vist.

Back
Topp