svnagerspermisjon

teba

Gift med forumet
kortid begynner permisjonen??
i følgje Bv sine sider så byrjer eg min permisjon 13 desember..men det stemmer jo ikkje med termin som er 5 januar..da skal eg egentlig starte 15 desember..korleis teller dere bakover????

jeg har termin 12 januar og begynner min permisjon 22 desember.. det blir å telle på kalenderen.. stemte ikke med bv sin for meg heller..

prøvde å telle og kom til 15 for din del...

hei vi har jo termin samme dag vi jo... [:D][:D][:D][:D]

åssen teller dere da? Tar dere ei veke frå termin dato da??? det gjer eg og da får eg 15 desember

hvis du har termin en onsdag, så teller du tre uker bakover og starter permisjonen en onsdag.. ca sånn.. [&:]

ja men da stemmer det!![:D] men kvifor er bv sine rekninger feil da??

vett ikkje... [:D]

Jeg har termin den 27 desember og går ut i permisjon den 6 desember i allefall. Tror de regnet ut at det skulle være 3 uker før termin man går ut? Ikke helt sikker men... [:)]

Jeg har temin 17 januar, og permisjonen begynner 27 desember 06. Hvordan gjør dere med pappapermisjonen? Tar far alt på en gang, eller deler han opp? Og tar dere ubetalt ferie når han har permisjon, eller jobber dere?

Vi må ta perm 3 uker før termin pga termin-begrepet strekker seg frå 3 uker før ultermin til to uker før termin!..men det er rett at ein kan ta ut lengre tid i forkant og så avkortes det i andre enden!

vi tok oppdelt pappa-perm forrige gang og kjem til å gjere det nå og,da tek eg ut ferie slik at heile familien får tid ilag!
vi drog til syden forrige gang i eine delen av pappapermen..herlegt. ha lyst til å gjere det nå og men får sjå pga økonomien!

Snakket med løneavd. idag. Så vi kommer att göra så att han tar ut pappapermisjon under sommaren, jag tar ut ferie (5uker + 9dgr fra iår) og sen har vi kvar pappans ferie til senere... i samband med min fortsatta permisjon, blir kanske en vinterferie til syden eller ett eller annat?

Jag har tänkt gå ut i permisjon fra 1 januari (termin enl. UL den 28jan, men enl. mens 16jan...), kanske tar jag ut ubetald ferie i desember - ska flytta in i nya huset osv.. Samboern ska jobba en del av de røda dagarna uppe i nord så då får vi nok med penger den månaden (hoppas jag..)

Dette med permisjon er slettes ikke lett.
Jeg tror jeg tar 1 år med 80% lønn så hadde vi også lyst til å dra til Bahia Feliz med alle ungene da han har permisjon, men samtidig hadde han litt lyst å være alene med babyen (Thea) i et par uker. Så vi får se.

Jeg skal ha 1 år med 80% lønn så har ikke pappen bestemt seg for hvor lang perm han skal ha. Han har jo fortsatt 3 uker ferie han ikke har brukt i år så han skal overføre noe av det + de 5 ukene han har ferie neste år, så tror jeg det var snakk om at han skal ta ut 3 uker pappa perm så da har han jo fri 11 uker neste år[:D]

Et tips til dere som er sykemeldt. Vent med å levere inn søknad om fødselspenger så lenge som mulig. Når en regner ut ukene for fødselspenger så går en alltid ut fra den dagen barnet faktisk blir født. Når en er sykemeldt så er en jo hjemme og slapper av alikavel og en trenger da ikke å "bruke opp" svangerskapspermisjonen før fødsel.

Et eksempel: termin 21 januar, perm skal normalt starte 01.januar (3 uker før) har en levert inn krav om fødselspenger med oppstart av perm fra den 01. så får en fødselperm fra denne dato selv om en går sykemeldt samtidig. Dette er fordi en ikke kan velge mellom disse ytelsene. Så viser det seg at du går 2 uker over tiden og babyen blir født 04 februar. Da har du mistet 2 uker av permen. Hadde du derimot ventet med å levere inn krav om fødselspenger og heller gått sykemeldt "inn i permisjonstiden" så starter fødselspermisjonen først 3 uker før fødsel dvs. ca 14 januar og en har "spart" 2 uker til etter fødsel.

Dersom en er frisk helt fram til fødselspermisjonen "skulle ha begynt" så er det lurt å begynne i permisjon 3 uker før forventet termin da en trenger disse 3 ukene for å slappe av og ta livet med ro.

Jeg begynner vel perm en gang i romjulen, men har noe ferie til gode som jeg tror at jeg kommer til å avvikle før den. Regner heller ikke med at jeg kommer til å være friskmeldt hele svangerskapet da jeg bruker å få sf. Skal ha planlagt ks så i mitt tilfelle blir det enkelt å få "rett" forbruk av uker før fødsel.

Pappan skal nok kun ha sine 6 tildelte uker, men han jobber bare 60 % stilling borte fra gården, så han kommer nok til å være 2 dager hjemme hver uke gjennom hele min permisjonstid. Vi skal ha 80% dekning. Hadde 100 % med nr. 2, men da ble tiden hjemme med henne alt for kort.

ORIGINAL: tvilling38

Et tips til dere som er sykemeldt. Vent med å levere inn søknad om fødselspenger så lenge som mulig. Når en regner ut ukene for fødselspenger så går en alltid ut fra den dagen barnet faktisk blir født. Når en er sykemeldt så er en jo hjemme og slapper av alikavel og en trenger da ikke å "bruke opp" svangerskapspermisjonen før fødsel.

Hmmmm..... Trodde ikke legen ville sykemelde meg lenger enn til da permisjonen skal starte, altså 3 uker før termin... ?? Så jeg kan være sykemeldt til barnet er født, og deretter gå over til fødselspenger?

Jepp det kan du.

eg var sjmldt forrige gang men ikkj elengre enn til permstart..det er vel ikkje så vanleg??? ihvertfall sa legen min det da..men det kjem selvsagt an på kva er ein er sjmld for da[:)]

Bare så jeg har forstått dette riktig, så er det fødelspengerpapirene som fylles ut og sendes til trygdekontoret som er permisjonssøknad?!

nei.du skal fylle ut eit skjema til arb.gjevaren din og så eit anna som heiter krav om fødselspenger som trygdekontoret skal ha,altså 2 skjema. krav om fødselspenger kan du laste ned på  trygdeetaten sine sider!

Back
Topp