Sviskesaft

JanneJenta78

Forumet er livet
BA er så treg i magen..for en stund tilbake bæsjet han hver dag..så gikk det over til annenhver..nå er han oppe i 2-3 dager mellom hver gang (og nå spiser han jo mer enn det han gjorde når han bæset daglig).

Han er straks 3 mnd nå..tenkte kanskje gi han litt sviskesaft. Noen andre som gjør det? Hvor mye/ofte gir dere?

Samme problemet her, selv med en stor teskje malt i hver flaske.
Jeg har gitt Sebastian 2-3 teskjeer sviskesaft, men uten særlig effekt egentlig. Har sett det er flere som gir 20ml. Men kanskje greit å prøve litt forsiktig først. Evt. gi mere etterpå. [;)]

Er så slitsomt det der, jeg blir lykkelig hver gang jeg får en bæsjebleie he he[8|]

Hvor mye ga du da?

Jeg har brukt sviskesaft siden jenta mi får vondt i magen av malt..
Men måtte opp i så mye som 20-40 ml og blande litt vann i det sånn at det gikk ann å drikke det fra tåta..
Men hu gulpa så mye av det og så slutta hu å ha avføring så ofte så nå bruker vi lactulose istedet..

ORIGINAL: knerthen

Men måtte opp i så mye som 20-40 ml og blande litt vann i det sånn at det gikk ann å drikke det fra tåta..
Men hu gulpa så mye av det og så slutta hu å ha avføring så ofte så nå bruker vi lactulose istedet..

Jeg har også prøvd lactulose, og det funker hvertfall! Da gir jeg 1 ml. Og etter noen timer smeller det. Men problemet er at han blir skikkelig løs og får masse luft hvertfall 1 døgn etterpå. Er det sånn med deg også?

Gir dere det bare som en "engangsdose" i gang i døgnet eller "posjonerer" dere det ut gjennom dagen?

ORIGINAL: Sebastians`mamma

ORIGINAL: knerthen

Jeg har også prøvd lactulose, og det funker hvertfall! Da gir jeg 1 ml. Og etter noen timer smeller det. Men problemet er at han blir skikkelig løs og får masse luft hvertfall 1 døgn etterpå. Er det sånn med deg også?

hu får 3 ml x 2 om dagen, men er ikke plaget med luft men hu blei løs i magen..

men hu her får så skjeldent til å bæsje at hu hakke hatt bæsjebleie siden torsdag og i går fikk hu 9 ml lactulose tilsammen og 50 ml sviskesaft så nå hvet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger.., for det hjalp ingenting..

Vi gav 2,5 ml i går (er så greit å gi fra sprøyte), og i dag tidlig var det bæsj i bleia..jippi!! Trur nok sviskesafta blir en "keeper" [:D]

Back
Topp