Sviskesaft??!

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Hvor mye skal jeg gi Sebba? Jeg må få løsnet den magen hans snart[&:]

Har kjøpt sviskesaft jeg, men ikke brukt den ennå. Tenkte jeg skulle gi 20 ml når han får behov for det

Er ikke det litt mye??![&:]

Første gang er det for mye tror jeg. Skal vel inntruderes forsiktig med 1 teskje eller noe rundt der. 20 ml tenkte jeg skal være en "dose" når han er blitt vant til det [;)] og har behov for det [;)]

jeg gir Caroline 2-3 små ts hvis hun ikke har bæsjet det siste døgnet og da går det et 2-3 timer så bæsjer hun som regel[;)]

Ok. Jeg prøvde et middel i går som het Lactulose. Det er et middel som virker på magen, spurte på apoteket og det var ikke farlig får spebarn. (Har sett det har vært nevnt på jordmor sidene her på Bv også)
Jeg ga han 1 ml av det, og etter 2 timer fylte han en bleie til kanten, i alle retninger[:D]
Men jeg skal ikke bruke det hver dag da.. litt innimellom.

Jeg kjøpte sviskesaft i matbutikken, står med babymaten på glass. [;)]

Men jeg er redd for at han kanskje vil få masse luft av det??! Har ikke turt å prøve...

ORIGINAL: Sebastians`mamma

Ok. Jeg prøvde et middel i går som het Lactulose. Det er et middel som virker på magen, spurte på apoteket og det var ikke farlig får spebarn. (Har sett det har vært nevnt på jordmor sidene her på Bv også)
Jeg ga han 1 ml av det, og etter 2 timer fylte han en bleie til kanten, i alle retninger[:D]
Men jeg skal ikke bruke det hver dag da.. litt innimellom.

vet ikke om d er d han reagerer på i dag men han  har masse luft i magen stakkar[&:] tror jg dropper det der[&:] bobler ut hele tiden...

caroline får litt sviskesaft av og til.. god effekt her i gården, men jeg ammer ikke (bare om morran)[;)]

ORIGINAL: Solvit

ORIGINAL: Solvit

Nå har jeg gitt han 2 ts sviskesaft så får jeg se om det blir noe effekt av det. Han får jo bare MM så sånn sett er det jo ikke noe som burde være problem, men jeg syns det virker som han sliter litt når det går lang tid mellom hver gang han bæsjer. Gikk 6 dager forrige gang og på slutten da hadde han litt au au i magen sin stakkars. Lurer på om det blir noe effekt.

Er det noen her som har fått effekt og hvor mye har dere gitt da? Går de på MM eller MME?

?

Jeg ga sebba 3 ts sviskesaft, uten noe effekt[8|] Han for MME..

Idag har Marius også fått litt sviskesaft. Ga han kanskje 2-3ts til sammen. 
Han får bare mme, og styret veldig i går....ikke bæsjet på 1 døgn. Så vi får se...

JA, DA HAR MARIUS FÅTT CA. 3 TS TILSAMMEN I LØPET AV DAGEN + AT HAN FÅR MALT I FLASKA.....INGENTING SKJEDD HER ENNÅ[:'(]
KOMMER DET IKKE NOE I DAG - ER DET TO DAGER SIDEN, OG HAN FÅR KUN MME - OG DA BØR DE VEL HA AVF. HVER DAG????
SIST HJALP JEG HAN PÅ KVELDEN VED LEGGETIDER (BRUKTE TEMPEN I ROMPA), OG DA KOM DET TO BLEIER...IKKE RART HAN VAR UROLIG!!!!
SOV GODT ETTERPÅ[;)]

ORIGINAL: Mor til 3 røvere

JA, DA HAR MARIUS FÅTT CA. 3 TS TILSAMMEN I LØPET AV DAGEN + AT HAN FÅR MALT I FLASKA.....INGENTING SKJEDD HER ENNÅ[:'(]
KOMMER DET IKKE NOE I DAG - ER DET TO DAGER SIDEN, OG HAN FÅR KUN MME - OG DA BØR DE VEL HA AVF. HVER DAG????
SIST HJALP JEG HAN PÅ KVELDEN VED LEGGETIDER (BRUKTE TEMPEN I ROMPA), OG DA KOM DET TO BLEIER...IKKE RART HAN VAR UROLIG!!!!
SOV GODT ETTERPÅ[;)]
[/quote]

Det går ofte opptil 3 dager her... Hs sa det var vanlig på mme..[8|] Men da er det vondt for dem stakkar..

DET BLE IKKE NOE BÆ....IDAG HELLER GITT[8|]
ENDA HAN IDAG HAR FÅTT EKSTRA MED MALT I TO AV FLASKENE + 2ts MED SV.SAFT FORAN TRE AV FLASKENE + LITT OPPI....
VIRKER PLAGET I PERIODER PÅ KVELDEN, MEN ER BLID & FORNØYD OGSÅ. HAN SOVER GODT. MERKER HAN PRESSER NOEN GANGER, OG DA KOMMER DET NOEN PROMPELYDER...
KAN DET STOPPE SÅ PLUTSELIG OPP NÅR HAN FREM TIL NÅ HAR HATT AVF. HVER DAG?????
SYNS DET ER SÅ RART........HÅPER PÅ RESULTAT I MORRA!!!
SKAL PÅ HELSEST. MED HAN MELLOMSTE - FÅR HØRE HVA DE SIER KANSKJE.

Her har vi bærsjbleie kun 1 gong i vækka, å de bruke som regel å kåm te hælga [;)]
Bruke både sviskesaft & malt, men de e ingenting som funke på hainj.

Fleir som har nå erfaring tå lactulose?

Back
Topp