sviskesaft funker ikke..

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
har ikke prøvd maltekstrakt, eller skal jeg gå rett på laktulose?

Stakkar babyen min har blitt skikkelig hard i magen og sliter veldig i dag hadde ho kolikksmerter også.. ho har fått 1/2flaske sviskesaft hver dag i 3dager nå..

Ho får bare ut bittesmå klomper avføring etter mye smerter i dag var det bare 1 gang har vært 3 ganger..
 
Åh stakkars liten :( Har du snakket med hs? Lactulose er du jo gasnke avhengig av å få i nok væske ellers blir det jo verre..
 
Ha malt i melka og grøten... Hvis hun ikke har fått det før så kan det hjelpe... Du kan også lage sviskemos selv å gi henne, når du lager det selv så vil du få med både saften og hele svisken.. Hs sa til meg at sviske mosen du lager selv er bedre enn den du kjøper...
Bare å koke sviskene mørte i vann i en 20-30 min, så mose... Jeg fryser i isbitformer, så tar man bare antallet isbiter man ønsker :)
 
takk for tips, har kjøpt malt nå, så prøve det først, jeg ammer masse enda, og ho får kun 2 måltider med fast føde. har kutta ut grøt etpar dager for å se om det hjelper med bare fruktmos og grønnsakmos og masse svisker og malt nå da.
Vet dere hvor mye malt det skal være oppi evt mme? tror ikke jeg får pressa ut nok mm.. Har også hørt at for mye malt kan også ha dårlig effekt på magen..
 
Åh stakkars liten :( Har du snakket med hs? Lactulose er du jo gasnke avhengig av å få i nok væske ellers blir det jo verre..
får prøve malt først, ammer 5-7ganger enda pluss natt.. skal kontakte hs om det ikke blir bedre i dag :)
 
Sviskemos da? Da kommer det her :p

Og smoothier, IKKE gi banan i allefall.
sviskemos funka ikke på storesøstra, for er risstivelse i.. men kan selvfølgelig funke på minste forde.. sviskesaft funka på storebror ga han 1ss 3 gagner 1dag og så brått måtte jeg bytte bleie 5gange på rappen :p.. Banan venter vi med pga jeg er kryssallergisk mot banan,kiwi og annanas :p

driver å masserer magen flere ganger om dagen og "sykler" med bena hennes og gir malt i mme så satser på det skjer litt mer snart :)
 
Visst du skal gi lactulose e det veldig viktig at ho drikke rikelig... Eller så virker det mot sin hensikt! :(

Har du prøvd aprikosmos??
 
Malt hjelper ikke når di får fast føde, prøv med blåbær mos det hjelper både på forstoppelse å på diaré.. Å sviskemos :)
 
Malt hjelper ikke når di får fast føde, prøv med blåbær mos det hjelper både på forstoppelse å på diaré.. Å sviskemos :)
sviskemos funka ikke på storesøster da ho var baby derfor har jeg satsa på safta. som nevnt tidligere så kan det funke på minstesnupp forde da . blåbær var lurt få tak i det i morgen :)

får i seg litt ekstra b-vitaminer da hvertfall..
 
Hvorfor funker ikke malt når man får fast føde? Trodde det funket slik som fiber jeg?

Har et glass med Nestle sviskesaft her. Om hun er hardt i magen, hvor mye bør hun få? Må jeg kaste den med en gang jeg har åpnet den?
 
. blåbær var lurt få tak i det i morgen :)

får i seg litt ekstra b-vitaminer da hvertfall..

Jeg trodde blåbær gis ved diaré for stoppende effekt, eller husker jeg helt feil....?
 
Hos oss hjalp det faktisk å holde han over toalettet når han begynte å presse. Holder han slik at knærne hans er opp mot magen hans. Ryggen hans mot brystet mitt. Om det gir mening :) Gjorde det enklere å presse ut avføringen i den posisjonen.

Verdt å prøve hvertfall!
 
ikke ren aprikos,
Jeg lager aprikosmos av økologisk tørket aprikos, fryser i isbitform og har en terning i grøten. Hjelper på magen samtidig som den gir ekstra jern og god smak, funker som en kule :) har gjerne litt eple/pære og sitronsaft i også, så får man litt C-vit samtidig (lager grøten selv).
 
Hos oss hjalp det faktisk å holde han over toalettet når han begynte å presse. Holder han slik at knærne hans er opp mot magen hans. Ryggen hans mot brystet mitt. Om det gir mening :) Gjorde det enklere å presse ut avføringen i den posisjonen.

Verdt å prøve hvertfall!
holder ho sånn ofte, men ikke over doen..
 
Jeg lager aprikosmos av økologisk tørket aprikos, fryser i isbitform og har en terning i grøten. Hjelper på magen samtidig som den gir ekstra jern og god smak, funker som en kule :) har gjerne litt eple/pære og sitronsaft i også, så får man litt C-vit samtidig (lager grøten selv).
så flink du er :) er egentlig det jeg har hatt lyst til fra baby nr 1.. men kjøper økologisk grøt istedenfor, ;p der jeg bodde før var det masse økologiske varer på alle butikker og var masse helsekostbutikker, men her jeg har flytta nå så er jeg heldig om jeg finner potet og gulrot som er økologisk på samme butikk :/
 
Hvorfor funker ikke malt når man får fast føde? Trodde det funket slik som fiber jeg?

Har et glass med Nestle sviskesaft her. Om hun er hardt i magen, hvor mye bør hun få? Må jeg kaste den med en gang jeg har åpnet den?
den kan stå i kjøleskap i 3 dager.. min fikk 1/2 flaske uten virkning.. min eldste fikk 1ss 3 ganger i 1dag og det var litt for mye effekt :p
 
Back
Topp