Sviskemos og gulrotmos på glass

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Noen som vet om det er mulig å fryse ned sviskemos og gulrotmos som man får kjøpt på butikken? Tenker da på Nestle og Hipp sine produkter på glass... Det blir for mye med et slikt glass og jeg tenker på om det er mulig å fryse ned i mindre terninger og heller ta opp litt og litt?
 
Jeg fryser sviskemosen til Nestle, det går helt fint. Fordeler den i en isbitform. Vipper ut en terning med en kniv og heller kokende vann over og blander i grøtpulver. Eller så legger jeg den inni en slik babyfeeder, så kan han tygge på den. Konsistensen blir som sorbet. Mmm sviskesorbet :p
 
Jeg fryser sviskemosen til Nestle, det går helt fint. Fordeler den i en isbitform. Vipper ut en terning med en kniv og heller kokende vann over og blander i grøtpulver. Eller så legger jeg den inni en slik babyfeeder, så kan han tygge på den. Konsistensen blir som sorbet. Mmm sviskesorbet :p
Så bra! Da fryser jeg i hvert fall ned sviskemosen i mindre biter. Skulle jo tro at det kan gå greit med gulrot og potetmos også?
 
Det går nok bra, men det er kjempelett å lage sviskemos selv og mye billigere :) En pose svisker til rundt 10 kr holder til 5 glass her, vi kjøpte alltid før, men fant ut at det smaker helt likt å lage selv :) http://sunnstart.no/hjemmelaget-sviskepure/ Vi fryser da hele glass og bruker av de i tre dager etter det er tatt opp.
 
Det går nok bra, men det er kjempelett å lage sviskemos selv og mye billigere :) En pose svisker til rundt 10 kr holder til 5 glass her, vi kjøpte alltid før, men fant ut at det smaker helt likt å lage selv :) http://sunnstart.no/hjemmelaget-sviskepure/ Vi fryser da hele glass og bruker av de i tre dager etter det er tatt opp.

Jeg kommer også til å lage ting selv etterhvert, men synes de posene/glassene er kjekke i starten. Da kan han få smake på masse forskjellig og finne ut hva han liker. Litt kjedelig å lage masse av et eller annet også faller det ikke i smak :D
 
Jeg kommer også til å lage ting selv etterhvert, men synes de posene/glassene er kjekke i starten. Da kan han få smake på masse forskjellig og finne ut hva han liker. Litt kjedelig å lage masse av et eller annet også faller det ikke i smak :D
Det er sant, har gjort det noen ganger her:hilarious:
 
Du kan fint fryse ja :) (Selv om jeg støtter at spesielt sviskemos er kjempe enkelt å lage selv og mye billigere!)
 
Jeg kommer også til å lage ting selv etterhvert, men synes de posene/glassene er kjekke i starten. Da kan han få smake på masse forskjellig og finne ut hva han liker. Litt kjedelig å lage masse av et eller annet også faller det ikke i smak :D
Det er akkurat det. Akkurat nå i starten når den lille ikke har smakt på noe som helst før så er det kjekt å kunne teste ut litt forskjellig. Håper på å kunne lage egen mat etter hvert som vi får testet ut litt :)
 
Back
Topp