Svir i tissen

Kosmo.

Prøver på nr 3
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Det starta å svi i tissen nå, det kan kanskje være uvi, men det svir hele tiden. Må jeg kontakte legen med en gang eller kan jeg se det litt an?

Har ikke hatt dette før, men vet at uvi er veldig vanlig som gravid og fått beskjed om at man må være påpasselig da den ofte ligger skjult. Kanskje du kunne ringt å hørt med lege eller jordmor om du må levere urinprøve evt. starte behandling eller avvente å se?

Drikk masse vann og kontakt legen hvis det ikke har gitt seg om et par dager. Om det blør eller gjør skikkelig vondt kontakter du legen med en gang.
Infeksjon i skjeden kan også gi våge uvi symptomer.

Det starta å svi i tissen nå, det kan kanskje være uvi, men det svir hele tiden. Må jeg kontakte legen med en gang eller kan jeg se det litt an?
Ville definitivt sjekket med hjemmetest for uvi (selges på apotek), det er veldig enkelt, og der er veldig vanlig å få uvi som gravid. Hvis den er negativ ville jeg kontaktet legen/jordmor hvis det vedvarer! :)

Drikk godt med tranebærjuice, eller appelsinjuice (sånn 100% ferskpresset). Kan hjelpe å drikke noe surt.

Hilsen hu som har slitt med uvi alltid, og nå drikker enorme mengder vann for å forebygge.

Kan være greit å ha lav terskel for å komme seg til lege/legevakt/dr.dropin så de får tatt en skikkelig test og du evt får antibiotika.

Lykke til og god bedring <3

Drikk godt med tranebærjuice, eller appelsinjuice (sånn 100% ferskpresset). Kan hjelpe å drikke noe surt.

Hilsen hu som har slitt med uvi alltid, og nå drikker enorme mengder vann for å forebygge.

Kan være greit å ha lav terskel for å komme seg til lege/legevakt/dr.dropin så de får tatt en skikkelig test og du evt får antibiotika.

Lykke til og god bedring <3
Ja, hadde håpet å slippe unna antibiotika :wtf: men får prøve å drikke mye frem til i morgen.

Ja, hadde håpet å slippe unna antibiotika :wtf: men får prøve å drikke mye frem til i morgen.
Fordelen med å få antibiotika tidlig er at du fort kan klare deg med en kort kur. Ingenting som er så deilig som antibiotika når man først har fått en uvi <3 Ring fastlegen i morgen tidlig så får de sjekka det fort. Er så kjipt når infeksjonen kryper lenger opp.

Fordelen med å få antibiotika tidlig er at du fort kan klare deg med en kort kur. Ingenting som er så deilig som antibiotika når man først har fått en uvi <3 Ring fastlegen i morgen tidlig så får de sjekka det fort. Er så kjipt når infeksjonen kryper lenger opp.
Sant, det har letta litt allerede, men forje svangerskap så hadde jeg uvi uten symptomer før jeg plutselig fikk smerter i magen, som gradvis ble værre og værre.

Sniker: kontakt lege. Uvi i svangerskapet kan gi komplikasjoner, så kom deg til legen.

Sant, det har letta litt allerede, men forje svangerskap så hadde jeg uvi uten symptomer før jeg plutselig fikk smerter i magen, som gradvis ble værre og værre.
Bedre å være på den sikre siden! Man kan alltids kjøpe hjemmetester, men de er ganske dyre. Så like greit å få sjekka hos lege. Da kan jo de finne ut av om det evt er noe annet om det viser seg å ikke være uvi.

Sniker. Bare ring lege eller jordmor i morgen tidlig, så får du nok enten time eller komme inn og levere en prøve i morgen. Som andre skriver, kan man få komplikasjoner i svangerskapet og symptomene kan være annerledes. Så ikke gå i flere dager og vent, med mindre legen sier det (og det tviler jeg veldig på at hen gjør). :)

Back
Topp