svininfluensa vaksine??? ja eller nei???

lykkeligliten

Andre møte med forumet
Jeg er gravid i min 12 uke og får vel snart tilbud om svineinfluensa vaksine gjennom fastlegen min. Jeg er veldig usikker på om jeg burde ta den og følte ikke at jeg fikk noe særlig godt svar til fastlegen min[&:] Hva tenker dere andre gravide om dette??? er det noe dere blir til og gjøre??? leser en del om det på nettet men blir bare forvirret.. Vil jo det beste både for meg og barnet mitt men er også redd for bivirkninger senere. Hva tenker dere???

[:)]

Hei!
Synest det er et veldi vanskeli valg! Å alle leger og jordmoren mener at en bør ta vaksinen. Men der er jo vel risikoer ved å ta den? Jeg er 23 uker på vei, hadde egentli tenkt å ta vaksinen. Men hopper frem og tilbake i hodet om jeg bør eller ikke! HATER AT DETTE MÅTTE SKJE NÅ!
Skulle ønske noen kom med et reelt svar til oss gravide.

Jeg skal ta den i morgen :)

tok den på mandag jeg.

Det gikk greit Berglind?

ja, vil i hvertfall tro det er vert det.
hadde kjempe vont i armen, begynner å bli litt bettre nå i dag.
Jeg har slitt veldig med kvalme og var akkurat å bli bettre og skulle begynne jobbe denne uken men har vært ufattelig kvalm etter vaksineringen. Legen sa at noen flere hadde opplevd det. Men tror kvalmen også begynner å gi seg nå. So det er ikke mange dager man sliter med bivirkningene i hvertfall [:D]
Lykke til med vaksineringen.

Okay :) God bedring da .) Håpe det går over snart for deg .) Jo takk for det :)

Da har jeg tatt den :) Gikk bra og angrer ikke! :) Litt dårlig form bare.... Men men :) Kommer meg nok :)

yepp!jeg også.....gikk greit litt øm......men er fortsatt kritisk og redd for senvirkninger....

Jeg og lillegull har tatt den. Så lenge fagfolkene anbefaler å ta den så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk er så i tvil..

Ta den. Du kan være uheldig å bli smittet. Gravide er mer utsatt for alvorlige komplikasjoner. I tilegg til de gravide som har dødd av svineinfluensa, er det også mange som nesten har det. Vært alvorlig syke og innlagt på sykehus. Også gravide som har abortert.

Back
Topp