Svingende kvalme

Anili

Forelsket i forumet
Har kjent meg uggen i ca en uke nå, var en god del kvalm mandag og tirsdag med noen ganske intense "kvalmeanfall" innimellom. Men i går og i dag har kvalmen vært mye mildere, kjenner en jevn uggenhet og dårlig matlyst men ikke så tydelig kvalme.

Blir litt bekymret, trodde kvalmen bare kom til å bli sterkere for hver dag? Alle andre symptomer er på plass da, men grubler nå litt likevel:oops: Er 6+1 i dag.

Hva tror dere, er det vanlig at kvalmen svinger sånn eller bør det bli jevnt litt verre hele tiden så tidlig?
 
Har kjent meg uggen i ca en uke nå, var en god del kvalm mandag og tirsdag med noen ganske intense "kvalmeanfall" innimellom. Men i går og i dag har kvalmen vært mye mildere, kjenner en jevn uggenhet og dårlig matlyst men ikke så tydelig kvalme.

Blir litt bekymret, trodde kvalmen bare kom til å bli sterkere for hver dag? Alle andre symptomer er på plass da, men grubler nå litt likevel:oops: Er 6+1 i dag.

Hva tror dere, er det vanlig at kvalmen svinger sånn eller bør det bli jevnt litt verre hele tiden så tidlig?
Følger .Er i samme situasjon nå. :(
 
Tror ikke det er noen fasit her. :-)
Noen er ikke kvalm i det hele tatt andre er veldig kvalme.
Noen ganger føler man seg bedre for så å bli veldig kvalm etter noen dager.

Det typiske mønsteret er at kvalmen er særlig plagsom om morgenen, men dette varierer og noen plages på andre tider av døgnet. Ofte kan kvalmen være ledsaget av en viss tretthet, og det er ikke uvanlig at graden av plager varierer fra dag til dag.
 
Jeg har det på samme måte. Klar for å kaste opp den ene dagen, små kvalm den neste. Legen min sa at det ikke var noe å bekymre seg over. Helt normalt så tidlig i et svangerskap sa han. Jeg er litt kortere på vei enn deg (5+4 etter menstermin), men vil nok tro at det gjelder oss alle :)
 
Da jeg gikk med førstemann hadde jeg det akkurat sånn - berg-og-dalbane uggen i mange uker. Det er ikke sånn at kvalmen alltid blir verre og verre utover for alle - dette er utrolig individuelt!

Det er nok helt fullstendig normalt. Kvalmen blir jo helt sikkert påvirket av andre ting også, slik som hva du spiser, hvor sliten du er, søvn, følelser, lukt, temperatur etc. Hvis du er veldig sliten av en hektisk dag på jobb feks, kan det sikkert påvirke kvalmen dagen etter. Eller hvis du har spist noe spesielt.
 
Nå har jeg ikke opplevd noe særlig kvalme men jeg tenker at ingen mennesker er like og dermed vil heller ikke opplevelsen av symptomer være like heller. Dermed velger jeg å konkludere med at svingninger i symptomstyrken er helt normalt :happy:
 
Sist graviditet kom kvalmen for fult i uke 6, og var veldig ille frem til uke 9, så trappet den ned litt.
 
Jeg opplever kvalmen kommer i bølgedaler.. Den ene dagen er den så sterk at jeg kaster opp, mens andre ganger er den bare der, i bakgrunnen.. Ikke stress over den, og det er heller ikke sånn at den lir sterkere og sterkere jo lengre du er på vei. Det er veldig individuelt. For mange så roer kvalmen seg fra rundt uke 10-12, eller 22.. Men det er veldig individuelt, som alt annet. :)
 
Jeg leste litt fort jeg, fikk ikke med meg at du bekymret deg for svingninger. alt er normalt. Husker jeg stresset fælt med at symptomer kom og gikk i forrige svangerskap, men det var helt unødvendig belymring. Det var gjerne flere dager på rad jeg plutselig ikke hadde noen symptomer, så kom de tilbake enda verre. Så bare nyt det når du ikke kjenner kvalmen så veldig
 
Her komer også kvalmen i daler kjempe slitsomt hjelper litt og spise men så kommer kvalmen igjen, håper den gir seg :(
 
Jeg har også hatt det sånn i ca 14 dager nå. Er 6+6 i dag og kjenner jeg begynner å bli litt lei av akkurat det! Men satser på at det går over i uke 10-12:) Det gjorde det sist også, men husker ikke at det var så plagsomt:p
 
Ville og tatt det med ro - var sånn med begge de to første - skikkelig kvalm en dag, og tilnærmet fin neste dag, så kanskje litt uggen et par dager, og så pang - kvalm en dag igjen... For meg er DET normalen, fremfor mange dager/uker på rad med like intens kvalme. (Heldigvis får en si!)
 
Med første hadde jeg sager der jeg ikke klarte å spise noe pga kvalmen, men de fleste dagene var alt fint :) det er forskjellig for alle.
 
Jeg har også vage symptomer. Svak kvalme, litt ømme bryst. Husker det har vært slik i tidligere svangerskap også.
 
Hos meg kommer kvalmen kastene på opptil flere ganger om dagen. :( men har kjøpt sånne bånd på apoteket, fungerer som bare det. har de alltid med meg og kvalmen forsvinner nesten med en gang jeg tar de på anbefales!
 
Hvordan virker de båndene de apoteket, og hva heter de?
 
Heter Sea Bands - jeg synes ikke jeg har noen effekt av de, men når kvalen er på toppen er det fint å ha noe som man i desperasjon iallfall kan ha et lite håp om at kan dempe ting noe da ;)
 
Back
Topp