Svingende bekymret

Skrekkblandetfryd

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er nå kommet til uke 5, HURRA! I går fikk jeg over meg "hva om dette ikke går bra" bya. Tok meg en tur til lege i dag, og han var bare fantastisk. Han snakka om at allerede nå var jeg over en av de største "fallgruvene" for å miste. Jeg ble mye mer beroliget, og prøver nå å si til meg selv at nå får det gå som det går, dette kan jeg faktisk ikke bestemme over... Men han anbefalte meg en tidlig u.l., så da går vi for det.
Hvordan har dere det? Dette er første gang jeg er gravid, og for å si det sånn så skjedde det meget kjapt selv om vi hadde bestemt oss for å prøve nå.. :)

Takk! Det var litt godt å høre at det er gode sjanser etter uke 5, for jeg er like langt :) Jeg har faktisk en rimelig god følelse, men nå har jeg sloss i nesten to år for denne dyrebare lille spira, så det ligger jo i bakhodet at det kan gå galt. Jeg kommer nok også til å ta en tidlig ul, men er litt usikker på hvilken uke jeg burde velge. Noen forslag anyone?

Hei! :) Gratulerer med 5 uker! ;) -jeg er også nøyaktig 5 uker idag, og JUBLER over det! :)
Jeg er veldig bekymret jeg også, men har en liten følelse om at det skal gå bra også :) :) Mistet i forrige mnd, og har lært at lykken brått kan snu.. Så jeg gleder meg over hva som har hendt, samtidig som jeg prøver på å ikke la meg rive helt med enda :) Jeg ønsker også en tidlig UL, men er litt usikker på når jeg ønsker å ta den :) Tenkte meg en tur til legen i morgen, men ikke pga graviditeten. Kanskje jeg skulle nevne graviditeten også da, slik at jeg kan forhøre meg om tidlig UL.
Jeg har gått mye rundt og tenkt: «når minsker sjansen for sa, når er jeg over den første kneika?» Jeg vet at det heter de 12 magiske ukene, men det var godt å høre hva legen din hadde å si om at du er kommet til uke 5 og at en allerede da ligger ganske godt ann :D

Takk til legen din ;) den 5 ukers-kneika likte jeg å høre om :) jeg er også 5 uker(+1) i dag...og ganske bekymret/spent! Ang tidlig ultralyd klarte jeg å vente helt til uke 13 forrige gang...! Dette for å få bedre 3D-bilder og en pekepinn på kjønn ;) i tillegg var jeg litt "redd" for innvendig ultralyd...men det har jeg tatt noen ganger i ettertid, og lært at det er jo ikke noe skummelt! Han gynekologen her anbefaler 11-13 for best medisinsk vurdering av fosteret tror jeg...

Jeg likte denne legen, og det gjorde samboer også! Men det er vel fremdeles 12 som er det aller mest magiske da. Jeg har akkurat bestillt time, da blir det i uke 8 for oss. Som jeg sa til samboer, det er jo ikke for å se hvem kula ligner på, men heller at det er ei lita kule der... Slutta på prevensjon i oktober her, og tilfeldighetene ville det til at vi ikke hadde sex rundt eggløsing. Før i desember, og da smalt det gitt! :D Griner for ett lett ord for tiden, opp og ned, men det har nå roet seg litt i forhold til begynnelsen ;)

• 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.
  • denne fant jeg på nett, gode odds nå :)

Back
Topp