Svingbare hjul vs. Ikke-svingbare på vogna

Frk.Friken

Flørter med forumet
Har begynt å titte og tenke litt på vogn og tror valget er tatt, men hva slags understell skal man velge? Svingbare hjul eller ikke-svingbare hjul?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hadde brio happy med fire faste hjul. Var topp når babyen brukte bag men når vi skulle over til sportsdel var nakken min ødelagt. Jeg gikk med heva skuldre hele tia, da det var tyngre og tyngre å svinge med vogna. Skiftet den ut med en baby jogger city elite! Den er magisk, anbefaler deg å se på den :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er jo spørs, om vinteren i slaps, is og snø er svingbare noe herk! Da anbefaler jeg faste, veldig fornøyd med det etter den vinteren som var og det frossne stedet vi bor :) kommer egentlig an på klimaet der du bor og hvordan vinteren ofte ser ut. Pluss smak og behag ;)

svingbare, husk at på de fleste vognene så kan du låse de svingbare hjulene dersom det trengst :)

Veldig lyst på mondial fra emmaljunga, prøver å smug titte hva andre har valg når jeg er ute og ser vogner. Bor foreløpig sentrum, så stortsett er det greit.

Vi har kjøpt emmaljunga nitro med City bag, tror jeg ;-) det er svingbare hjul, men man kan sette på vinterhjul om man vil :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har god erfaring med svingbare lufthjul, som kan låses ved dårlig føre (TFK). Helt topp, da man slipper å gå og dytte ned vognhåndtaket for å svinge på bakhjulene.

Jeg er veldig fornøyd med svingbare hjul på bugaboovognen. Synes fire faste hjul er tungt å trille

jeg har bestemt meg for å kjøpe vogn fra tyskland :D TFK Joggster X4, med svingbare hjul foran som kan låses :) liker kjempegodt at den også har håndbrems :D genialt :D får den bare ikke i Norge enda :P

Faste fire likestore hjul. Noe annet kommer ikke i mitt hus;)

Kan du fortelle litt om hvorfor?

Jeg lurer så veldig på dette selv! Hadde egentlig bestemt meg for fire store faste pga stabiliteten, men det er jo faktisk mulig å låse de svingbare.. Da skal det bli det samme, bare at man får fordelen til svingbare når man trenger det?

Hva er ulempen med å ha små hjul foran?

Jeg lurer så veldig på dette selv! Hadde egentlig bestemt meg for fire store faste pga stabiliteten, men det er jo faktisk mulig å låse de svingbare.. Da skal det bli det samme, bare at man får fordelen til svingbare når man trenger det?

Jeg har ikke blitt noe klokere.
Ser fordelen med de svingbare hjulene når man skal svinge og styre vogna, men hva er ulempene?

Svingbare, men de bør helst være med luft etter min mening :)

Emmaljunga skryter av 8 ulike understell, men det er jo omtrent bare fargen som skiller.. De har faktisk ikke svingbare lufthjul. Hvilken vogn har svingbare lufthjul?

jeg eelsker våre svingbare jul (emaljunga nitro city) MEN når vinteren kommer blir den håpløs fordi julene er for små..
Så jeg ville gått for svingbare, men STORE hjul :D

Vises godt når jeg triller med venner, spesielt hvis det er trangt og komme seg fram for da smyger jeg meg så lett forbi men de `strever` mer : )

Hadde jeg bodd på et mer urbant sted (les asfalt feks) hadde jeg valgt svingbare. Men her er det grus og traktorveier så valget må bli carbongalvanisert massiv stålramme..? :p

For jeg syns de er mer stabile, og ta Simo feks; drøm på vinterføre, sand og skog.
Dessuten er det gode fjæringer, som gjør at du kan vugge vogna.
Og så syns jeg ikke at trehjulinger/forskjellige hjul er fine vogner.

Back
Topp