Svingbare eller faste hjul?

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Jeg vet jeg skal ha en emmaljunga vogn, dette er samboer også enig i siden vi begge syns den er finest :)
Men jeg lurer på, hva er fordelen med svingbare hjul ifht faste?
Jeg kommer til å trille både i skog og på asfalt.
Hva er deres erfaringer?

Jeg synes faste hjul er best :happy: hadde det sist og gikk en del i skog med sti uten problem :happy:

Jeg elsker mi med svingbare, veldig praktisk på buss/butikk:)
Å ute i naturen kan jeg stenge de sånn at de blir faste:)

Kjøpesenter/by: svingbare
Landevei og tur: faste eller en trehjuling som er solid.
Min erfaring etter 14 vogner iallfall..

Kommer jo an på hvor dere kommer til å bruke den:) Lander dere på 4 hjul, kan fe jo fortsatt være svingbare;)

I forhold til mye snø og terreng er faste hjul best, spesielt når vogna er litt tung som emmaljunga er. Ei venninne hadde emmaljunga med svingbare denne vinteren, og enda hun låste hjulene ble den tyngre enn faste hjul i snøen, fordi snøen fylte de små hjulene.

Jeg har edge med faste hjul, men skal i tillegg ha ny vogn med svingbare hjul nå slik at jeg får det beste fra begge verdener :)

Har to barn og jeg kunne aldri hatt en firehjuling med faste hjul. Kun trehjuling med svingbart framhjul som også kan festes (på grusveier, snø ol):) Så synes jeg også trehjulinger er penere å se på, firehjulinger synes jeg ser veldig gammeldags ut:meh:

Svingbar/e hjul som kan låses er geniale og sååå grei i bruk! :-)

Sier også svingbare. Helt klart! :)

Fire hjul, to svingbare som kan låses er gull. Liker godt duo s air fra Emmaljunga. Syntes trehjuling ble tungt på vinterføre. Fire faste hjul er tungt uansett føre. :p

Sier også svingbare. Helt klart! :)

Fire hjul, to svingbare som kan låses er gull. Liker godt duo s air fra Emmaljunga. Syntes trehjuling ble tungt på vinterføre. Fire faste hjul er tungt uansett føre. :p
Hvordan er kurven på dette understellet? Blir det fort skittent? Og er det god plass?

Hvordan er kurven på dette understellet? Blir det fort skittent? Og er det god plass?

Nja, vet ikke helt. Kommer vel an på hvor man bruker det. Jeg har brukt det overalt i skog og mark, ikke verre enn at jeg har tørket av det et par ganger med en våt klut. Men når de gruser på vinteren skjer det innimellom at det kommer litt grus oppi der, men det har heller ikke vært noe stort problem.

Synes det har mer enn nok plass for mitt behov. Altså, handle på butikken/shopping. Ble litt trangere å komme under der når man bytta til sportsdelen, men ellers fornøyd. :)

Men trillecomforten er suveren, synes jeg.

Nja, vet ikke helt. Kommer vel an på hvor man bruker det. Jeg har brukt det overalt i skog og mark, ikke verre enn at jeg har tørket av det et par ganger med en våt klut. Men når de gruser på vinteren skjer det innimellom at det kommer litt grus oppi der, men det har heller ikke vært noe stort problem.

Synes det har mer enn nok plass for mitt behov. Altså, handle på butikken/shopping. Ble litt trangere å komme under der når man bytta til sportsdelen, men ellers fornøyd. :)

Men trillecomforten er suveren, synes jeg.

Den kommer kon til å bli brukt både i skog og i by, her er det en del snø og is også om vinteren.
Har prøvd en vogn med 3hjul og den har jo vært deilig med tanke på det svingbare hjulet, men samtidig er jeg usikker på hva jeg liker best :/ både utseende messig og bruk

Jeg har en emmaljunga citycross med nitro understell svingbare hjul. Kjempe fornøyd, anbefaler svingbare. Brukt det i all slags terreng.

Jeg har fire store, svingbare og er superfornøyd :) Og en svingbar 3-hjuling. Kunne aldri hatt faste, kan ikke fordra det!

Liker best 4 faste hjul jeg,synes det var lettere å dytte på tur og i snø, sorpe, slaps og isholke som det ofte er mye av her.. elsker emmaljunga City cross, så ønsker meg veldig en sånn:) skal følge godt med på finn etterhvert! :)

Jeg kjøpte først en Brio med faste hjul, fantastisk å gå med i skog og mark, denne ble for stor når vi flyttet til en leilighet i 3 etasje uten heis og måtte da ha en liten vogn, med 4 hjul og ikke for dyr. Valget falt på Beemoo duo premium, der kan man bytte ut de små svingbare hjulene til store faste :) har ikke brukt 15000,- på vogn (denne vogna iallfall) men er fortsatt fornøyd :)

Back
Topp