Svingbare eller faste hjul på vogna?

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Hvilke hjul/understell skal dere ha på vogna? Jeg har alltid tenkt at 3 hjul er helt uaktuelt og har forsåvidt også tenkt at svingbare hjul ikke er et alternativ, men har begynt å vurdere det likevel i det siste... Hvilke erfaringer har dere andre?

Jeg har tenkt at de understellene med svingbare hjul ofte også har mindre hjul foran enn bak og jeg synes det virker så upraktisk og gir mindre framkommelighet i for eksempel snø... Nå bor ikke vi i noen stor by så jeg har ikke behov for å manøvrere vogna inn på trange tebaner eller busser, men mer behov for å trille på grus og i snø og slaps...

Heller fortsatt mot fire faste og like store hjul, men usikker... Og så er det jo lufthjul eller uten luft osv...

Hva skal dere andre ha?

Jeg bruker vogn mye og i litt terreng og da synes jeg det er absolutt best med 4 store faste lufthjul :) simo kombi 2010/11 (husker ikke helt hvilken årsmodell) var min favoritt

Simo er knall i ulendt terreng! Men eg er også veldig fornøyd med babyjogger city elite.. 3 hjul, men stødig og god. :) Har også hatt vogn med 2 snurrehjul foran, men sjølv om dei var låsbare var det ikkje særlig kjekt i snø! :p

4 hjul, gjerne med luft, og de foran svingbare! Det synes jeg er genialt!!!

Ser Emmaljunga har et understell som er slik. Da kan man bruke vogna overalt uten problem. Man låser hjulene og har en god vogn i terreng, og låser de opp når man er i byen/på kjøpesenter. :)

Trodde væl att de som e svingbara framme går det ann å låsa så de ikkje svinger sånn e det med TFK iallfall

Siden vi bor i byen og ikke har tilgang på bil så har vi hittil tenkt at det mest praktiske er fire hjul hvorav de to fremste er svingbare, tenker dette gjør vogna enklere å navigere rundtom i sentrum og på kollektivtransport.

Vi vurderer å kjøpe britax go next 2015 modell med svingbare hjul, men tenkte å kjøpe cross hjula i tillegg, de er låste og større

Som førstegangsmor pakket jeg med meg halve huset på trilleturer, da var det bra med stabil, trygg firehjuling der vi kunne henge nett, poser, koppholdere osv uten at vognen steilet. I tillegg masse lasteplass under. I etterkant synes jeg emmaljunga city cross er litt tung. Så vi kjøpte babyjogger city elite i tillegg. Tar liten plass i bil, trehjuling med forhjul som både kan svinge og låses. Veldig fornøyd. Men kan ikke henge noe på styret og det savner jeg litt. Med storesøsken som er "lave" men som vil trille, må man passe godt på så trehjulinger ikke bikker.

Eg er veldig fan av stor vogn med 4 faste hjul med luft. Men kommer Ann på behov. Eg hadde ei "billig" trille. Mulig carena eller lignende. Den var umulig og kjøre på brostein ol. Kun til og trille inne i butikker med. Kom meg så vidt til bilen vis det var brostein utenfor. Så ville ikkje valgt små plast hjul uansett. Store svingbare hjul er bedre. Men til mitt bruk er faste best :) da mi vogn helst blir brukt til trille turer og kvilevogn. Den er litt stor i butikker som er trange da .

Men selv om hjulene er låsbare er de vel litt mindre foran... Jeg ser for meg at når man da skal trille i snø eller i terrenget er det vanskeligere å komme fram enn med fire faste hjul...

jeg har vært heeelt imot 3 hjuling, så vi kjøpte simo kombi 2008 modell. var fornøyd med de, brukte også den til neste som kom i 2012, men når hun begynte i barnehage brukte vi den til barnehagevogn, og vi kjøpte ei brukt med tre hjul (tror den het tfk?!...) men ble så overrasket over hvor god den var å trille i både slafse og snø og terreng... ble jo sååå fornøyd med tre hjuling... så nå vurderes virkelig babyjogger city elite (jogger og er mye i terreng :) )

Men selv om hjulene er låsbare er de vel litt mindre foran... Jeg ser for meg at når man da skal trille i snø eller i terrenget er det vanskeligere å komme fram enn med fire faste hjul...
Stemmer ikke på vår vogn, mountain buggy urban jungle. Tre hjul, luft i dekka, alle er like store, fremste er svingbart og låsbart. Vi var svært fornøyde med den vogna til første ungen og kommer til å ha den videre til neste som kommer nå. Stabil, god plass under. Bare gode ord å si om den! Har anbefalt den til venninner og de er også fornøyde med sin. Om den er god i mye snø vet jeg derimot ikke, da vi somregel går på brøyta vei :)

Svingbare lufthjul som kan låses ❤har veid frem og tilbake, men er det som frister mest. (Om 1 mnd har jeg sikkert lyst på helt motsatt)

Back
Topp