SVINEribbe til jul

Karsol

Elsker forumet
eg berre lurer litt, steiker dåke denne samme dag eller steiker dåke den før jul, fryser den ned og tar opp og varmer den julafta.

Eg har alltid stekt den julafta, men veit svigermor steiker den før og berre varmer alt, pølse - ribbe - medister - pinnekjøtt sammen i steikeovnen på julafta.

Så ka gjer dåke? Er altså tynnribbe - familieribbe av svin eg snakker om her, pinnekjøtt av bæbæ damper eg julafta[:D]

det er fåreribbe vi snakker om sant?

Ja vi damper den samme dag men bruker å frese den litt i steikeovnen også...

ORIGINAL: TauZa

det er fåreribbe vi snakker om sant?

Ja vi damper den samme dag men bruker å frese den litt i steikeovnen også...

Sorry for å bryte inn, men hva er fåreribbe?? Aldri hørt om før..

Det er ganske utbredt på vestlandet å kalle pinnekjøtt (ribber av får) for ribbe [:)]

Men for å svare på spm i hovedinnlegget: Vi tilbereder julemiddagen på julaften, og altså ikke i forveien [:)]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Det er ganske utbredt på vestlandet å kalle pinnekjøtt (ribber av får) for ribbe [:)]

Men for å svare på spm i hovedinnlegget: Vi tilbereder julemiddagen på julaften, og altså ikke i forveien [:)]

Åja, da skjønner jeg[:D]

Steiker den samme dagen. Ferskt=godt. [:D] Er ikke noe fan av nedfryste ting,uansett hva det er. [;)]

Steiker den samme dagen!! Liker ikke mat som blir varmet opp [8D] Derfor er ikke rester noe for oss. Hehe.. 

Vi spiser ikke ribbe på julaften, vi spiser PINNEKJØTT! [;)]

Men hvis vi skal ha ribbe, så steker vi den samme dagen! Da blir kjøttet så saftig! [;)]

Takk for svar og ja er så enig er best å gjere det samme dag for da smaker den best, derfor skal eg lage middag her på julafta så får den som vil komme hit[;)][:)][:D] 

PINNEKJØTT ER JUL - SVINERIBBE KAN EIN JO ETE HEILE ÅRET DET, men vi har ja takk begge deler

Back
Topp