Svineinfluensavaksinen

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Skal dere ta den? Jeg er nemmelig temmlig skeptisk til sånne ting, vaksiner genennerelt... ikke sånn vaksinasjonsprogramvaksiner men influensavaksiner gennerelt.. hva gjør dere?

Jeg hørte med fastlegen min å jeg ble bedt om å vente til vaskinen kommer fordi legen visste ikke[&:]

Ok den har kommet nå omtrent eller er like rundt hjørnet. Det er på helsestasjon man blir vaksinert i 2. trimester.

Men men....jeg snakket med min fastlege i går, han spurte om jeg hvits e om den ja sajeg og grina på nesa, ok han forstod mitt standpunkt så han sa: Dersom det hadde vært min kone så hadde jeg fraråda dette, de er jo så nøye med forskning og svangerskap på medisiner og andre vaksiner...så hvorfor kjører de dette løpet nå når denne vaksina ikke har blitt forsket på så mye, dette lukter litt svidd!

For det andre hvor stor prosent er det for at vi for svineinfluensa da, det er flere som dør av vanlig ifluensa enn av svineinfluensa.

Jeg har ikke lyst til å ta den for jeg blir dårlig etter hver eneste vaksine...slår aldri feil...orker det bare ikke å den er jo ikke forska på.. er jo frisk å rask fra før så trenger jo ikke sånn sett

Jeg vet ikke om jeg kommer til å ta den. Ser flere går ut med at gravide bør ta den i 2. trimester, men jeg er skeptisk. Jeg er skeptisk fordi leger er skeptiske og fordi det ikke er noen som kan fortelle meg om hvilke reaksjoner som kan komme av å ta den. Jeg vil diskutere det med lege og andre interesserte fagfolk før jeg tar den endelige beslutningen.

Nei jeg kommer nok ikke til å ta den[:)] Har diabetes, så kan vel være jeg får anbefalt å ta den, men har aldri tatt noen vaksine mot influensa og har aldri hatt noen form for influensa heller *bank i bordet*[:D]

jeg skal ikke ta den, alt for mange bivirkninger og for lite forskning. Dessuten er svineinfluensa propaganda, blitt litt for stort. Den er ikke så farlig, det er ikke mer en en kraftig influensa.

jeg hvet ikke om jeg skal ta den, har astma så jeg burde vel ta den.har ikke prata med legen om det enda,hvis han sier at jeg bør ta den så gjør jeg det.

jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jm sa at hun anbefalte å ta den på bakgrunn av at helsedirektoratet anbefaler gravide å ta den. Dessuten har jeg jo tvillinger i magen, og dermed var det visst nok enda større risiko for meg... huff, leser og leser og blir ikke det spor klokere...

Tror jeg skal ta den. Må på en måte ta den siden jeg har vært livstruende syk før.
Men vet ikek hvordan det er i forhold til medisinene jeg begynner med for å få ICSI.

Jeg jobber i helsevesenet med eldre og arbeidsgivern vår har et stort ønske om at vi skal ta den. MEN jeg snakket med kommunelegen før helga og anbefalte meg og IKKE ta den på bakgrunn av det at jeg KANSKJE skal begynne med medisiner i november/desember. Han er helt enig i at privatlivet mitt er viktigere enn arbeidsgivers ønske. Og han sa at hvis jeg skulle bli gravid nå snart så er det visst svært få og spesielle idikasjoner på at gravide skal ha den vaksinen i 1. trimester.
Jeg er også veldig redd for at denne vaksinen kan ha innvirkning på at jeg evt ikke blir gravid på 1. forsøk og slike usikkerheter vil jeg ikke ha hengende over meg!

Jeg jobber med psykisk utviklingshemmede..arb.giver anbefaler at vi tar den. men jeg er skrptisk så tror ikke jeg blir å ta den i og med at vi er prøvere og sånt oxo. men vi har fått beskjed om å holde oss borte fra jobb i 7 dager om vi kjenner vi blir forkjøla, for å være på den sikre siden[;)]

Back
Topp