Svineinfluensavaksine

Renamuel

Første møte med forumet
Er det noen som har tatt stilling til om man skal ta vaksinen eller ikke?
Jeg er så fryktelig i tvil, så det er kjekt å vite hva andre gravide tenker om den saken!

Aldri i verden. Er noe snakk nå om at det er kvikksølv i den og... selv om jeg ikke har fått det bekreftet.
Men når den ikke anbefales for barn under 3 år.... men anbefalt for gravide.... da blir jeg skreptisk. Veldig skeptisk. Er ikke bra med vaksiner og medisner o.l. når man er gravid uansett. Så om risikoen ikke er stor for at man blir smittet... lar jeg vær.

Aner ikke jeg [:-]
Men hørte snakk om at gravide burde bli tilbudt en annen vaksine uten et spesielt tilleggsstoff?

Mange som tar influensavaksiner sier at de aldri har vært så syke som etter vaksina... for man kan bli syk da.
Og det passer innmari dårlig så tett opptil fødsel.

Det er ingen som enda vet hva underliggende årsak var for den damen som fødte som døde. Hadde hun vært helt frisk hadde hun neppe dødd... for barnet overlevde jo? [8|]

Det er litt kvikksølv i den, men de sier at det er så lite at det er "ubetydelig". Men, det er noe som heter Squalen, som ikke har blitt testet på gravide, så mange mener at gravide bør ta vaksine uten dette i, men at den ikke vil være tilgjengelige før langt ut på nyåret.

ORIGINAL: BlessItBe

Aner ikke jeg [:-]
Men hørte snakk om at gravide burde bli tilbudt en annen vaksine uten et spesielt tilleggsstoff?

Her kan man lese litt om det: http://www.aftenposten.no/helse/article3322366.ece

Back
Topp