Svineinfluensa

puusen

Forumet er livet
åhh,syns det er så vanskelig med denne vaksinen..
jordmor mente jeg ikke skulle ta,mens legen anbefaler meg å ta.
og nå ser jeg på intervju på vgnett at det anbefales på det sterkeste.

hvilke bivirkninger er det egentlig snakk om til babyen, noen som vet?

akkurat nå heller jeg mer mot å ta den... men snur jo hele tiden[8|]
redd for at det er mye sykdom når jeg kommer på sykehuset også,slik at vi kan bli smittet der...

ORIGINAL: puusen

åhh,syns det er så vanskelig med denne vaksinen..
jordmor mente jeg ikke skulle ta,mens legen anbefaler meg å ta.
og nå ser jeg på intervju på vgnett at det anbefales på det sterkeste.

hvilke bivirkninger er det egentlig snakk om til babyen, noen som vet?

akkurat nå heller jeg mer mot å ta den... men snur jo hele tiden[8|]
redd for at det er mye sykdom når jeg kommer på sykehuset også,slik at vi kan bli smittet der...

Det er vel det som er hele greia med vaksinen- de VET ikke nok om det. Slik er det forsåvidt med hver influensa vaksine- kommer ny type hvert år- men er jo som regel bare mindre justeringer på den.
Nå vet de ikke- legene ANTAR at vaksinen gjør mindre skade på fosteret enn hvor syk den gravide vil bli av sykdommen... Samme med Tamiflu egentlig.

JEG hadde ikke tatt den- men det er fordi jeg har sterkt immunforsvar og skulle nok karra meg gjennom flunsa... (hehe sier jeg til jeg ligger halvdød på sofaen og gråter mine modige tårer[8D])

Tror du vil få like mange som sier ja som sier nei- så følg din egen følelse, og ta et valg utfra det.

Lykke til[:)]

Jeg har bestemt meg fr å ikke ta den uansett. Man vet alt for lite om den, gravid eller ikke. Kommer smitten hit, velger jeg heller å forholde meg som en persn i risikogruppen. Atså ha med meg håndsprit, ikke oppsøke folkemengder, osv, osv.. 

ORIGINAL: Sicily

Jeg har bestemt meg fr å ikke ta den uansett. Man vet alt for lite om den, gravid eller ikke. Kommer smitten hit, velger jeg heller å forholde meg som en persn i risikogruppen. Atså ha med meg håndsprit, ikke oppsøke folkemengder, osv, osv.. 

det har jeg også tenkt.
eneste jeg er bekymret for er evt smitte når jeg skal på sykehuset...

Vet ikke. Tror ikke nok på Folkehelseinstituttet, for synes de har lav troverdighet i slike saker... Misliker sterkt hele greiene. Tror ikke jeg kommer til å ta, ettersom jeg skal føde før influensasesongen setter inn for fullt...

ORIGINAL: puusen

ORIGINAL: Sicily

det har jeg også tenkt.
eneste jeg er bekymret for er evt smitte når jeg skal på sykehuset...

For å føde??
Da er du jo ikke gravid lenger [;)]

Back
Topp