Svineinfluensa....

mam 4

Betatt av forumet
Er det noen som skal ta denne vaksinen?
Var til legen i dag å hun kunne fortelle ting jeg ikke viste, om at vi gravide er MYE mer utsatt(viste jo det til en viss grad) Så ble veldig i vil her, hadde jo egentlig etemt meg for å ikke ta den.

Vaksinen kommer jeg IKKE til å ta. Der er jeg VELDIG bestemt. Rett og slett fordi den ikke er forsket nok på; er en grunn til at de som har laget denne vaksinen, fraskriver seg alt ansvar.... [8|][8|][8|]

Og ALT helsepersonell sier at influensaen i utgangspunktet er en MILD influensa - det er de med eventuelle underliggende sykdommer som er i faresonen.

Det er kanskje naivt å si det, men jeg mener at kroppen har godt av å få "kjørt seg litt" mot basselusker og bakterier. Bank i bordet, jeg blir ALDRI skikkelig syk av hverken forkjølelse eller influensa - og dermed tror jeg at jeg har et bra immunforsvar. Og for at det skal fortsatt holde seg bra, så trenger kroppen litt å jobbe mot.

De mener jo også at svineinfluensaen er kommet for å bli, slik som de andre influensa-typene. Og for hver gang vi da får "svineinfluensa" - så bygger kroppen opp antistoffer.

Jeg kommer aldri til å ta en vaksine mens jeg er gravid noen gang. Ingen som vet hvordan den påvirker barnet!

Har ikke fått svineinfluensa nei...
blir veldig usikker for det er så mye forskjellig, vill jo ikke skade lillen...

nei, den skal jeg ikke ta

jeg kommer ikke til å ta verken tamiflu eller vaksinen så lenge jeg er gravid. jeg har fått anbefalt å ikke ta de av 2 leger nå og hørt flere leger har sagt det samme til venninner. 

Nei takk

Jeg kjenner ei som er 6 mnd`r på vei, hun fikk svineinfluensa og skulle ta Tamiflu...men hun ble SKIKKELIG dårlig av den Tamifluen, så hun måtte bare kutte den ut...og frisk ble hun nå igjen... [:)]

ORIGINAL: Ladyeve

Uansett hvor det er så er det bevist at gravider er ekstra utsatte...

Ja det kan jo så være, men Norge ligger jo uansett på topp angående helsevesen... [;)]

Selv om de er ekstra utsatt, så betyr det ikke at vi/de kommer til å dø av det. Og 6 stk på verdensbasis er jo minimalt, da. Hvis/når det kommer dødsfall blandt gravide her i Norge, skal jeg heller vurdere det.

Når "toppen" kommer vil vi alle sammen være høygravide, og blir nok ekstra påpasset. I tillegg har bebissen veldig god sjans til å overleve om den skulle bli født i februar.. [;)]

Nei, hele dette svineinfluensa-greiene har blitt til hysteri. Og hvorfor i alle dager skal de nå begynne å skrike om denne vaksinen igjen, nå når ALLE spådommene gikk rett i dass????!!!

Nei, dette tar jeg med stor ro. MEN det er fordi jeg ikke har noen underliggende sykdom. Hadde jeg hatt noe med lungene o.l. hadde kanskje situasjonen vært annerledes.

Back
Topp