Svineinfluensa

gladlaksen

Glad i forumet
Noen av dere her inne som tenker noe på dette og graviditeten? Har egentlig ikke tenkt så mye på det frem til rektor snakket om det i dag. Jobber som lærer og har tett kontakt med elevene siden jeg har 1. trinn. Ei av de andre lærerne dro hjem idag, svineinfluensa etter ferie i England. Litt redd jeg kan bli smittet. Er jo ikke så farlig som vg og dagbladet har fremstilt det, men er jo litt usikker likevel.

Andre som har noen tanker om dette.

jeg har ikke tenkt så mye på det enda:( men burde vell kansje gjøre det?

Jeg jobber i helsevesenet og tenker litt både og. Har jo jenta mi i barnehagen også. Hvis jeg får det, kommer jeg nok ikke til å ta vaksinen da jeg har hørt negativt om den.

Er egentlig ikke noe mer forsiktig enn jeg var ved forrige graviditet... Jeg tenker jo litt ekstra på håndhygiene osv. men det pga at jeg er gravid ikke pga svineinfluensa.
[:)]

jeg tenke også ikke så mye på, men skal på ferie uke 35 og da er jeg litt beskymmer, hope det går bra;-)

Hei.

Jeg har tenkt en del på svineinfluensaen.
Jobber i helsevesenet, og har forsøkt å komme i gang med trening etter sommeren. Fikk vært der en gang, og ble veldig sår i halsen og forkjølet kort tid etter.
Ringte legen min og fortalte hvordan jeg følte meg, og spurte om hvilke hensyn jeg burde ta.
Alt jeg fikk beskjed om var at jeg måtte si i fra igjen hvis jeg fikk feber, da fikk jeg sykemelding på en uke.
Utover det var det ingen ting å gjøre i forhold til graviditeten.
Jeg tror jeg har hatt feber, men fant ikke temp.målern. Men lå under ulveteppet mitt og frøys litt, mens det var 26 gr. i stua. Det sier jo litt. Men etter det jeg vet så er det temp over 38 som gjelder.
Så i grunn ville jeg ikke bekymret meg så mye over det, med mindre du har en kronisk sykdom eller liknende fra før.
Alt ser ut til å ha gått bra her, selv om jeg fremedeles er snufsen en uke seinere. Har bare opplevd det som en normal forkjølelse på en litt feil tid av året =)

Tenk hygiene, dete r det viktigste =)

Hei
Tenker litt ekstra på hygiene, og kommer nok til å tenke på det enda mer når elevene inntar skolen på mandag.

Har en venninne som jobber som lege. Hun sa man burde være ekstra forsiktig som gravid, da de mener at svineinfluensa, i likhet med influensaviruset for øvrig, kan angripe fosterets hjerne, og påvirke IQ. Men hvor vanlig dette er vet jeg ikke.

http://www.dagbladet.no/2009/08/16/nyheter/innenriks/svineinfluensa/pandemi/7674426/

Back
Topp