Svineinfluensa

sirali

Forelsket i forumet
I dag skal barna mine komme hjem igjen fra pappan sin etter å ha vært der i 2 uker. Også forteller han at samboeren hans fikk svineinfluensa tirsdag for en uke siden. Og at den lille gutten deres sikkert hadde det uken før.
Veldig guffent.

Barna mine har ingen symptomer, men jeg blir litt engstelig for det.

Ringte legekontoret for å høre hva de syns. De trodde det kom til å gå greit. Vi kan bare ikke klemme og må være veldig nøye med håndhygienen de nærmeste 3 dagene. Lett med barn som er 6 og 8 år!!!!!
Litt vanskelig når vi egentlig klemmer masse og det er 2 uker siden sist vi så hverandre.
Og hva er det man gjør mest av når barna er syke? Koser og stuller og steller med de. Liker ikke når de er syke! Særlig feber!

Typisk at det skulle komme en pandemi som rammer gravide hardere hvis den rammer akkurat når jeg er gravid. [:@] Og at den alt er på vei inn blant mine aller nærmeste.

Jeg var syk for en uke siden, influensa med feber å sår hals. Men legen min gadd ikke å teste meg for det i det hele tatt ... enda han visste jeg var gravid. Aner ikke om det var det jeg hadde... Så kanskje ikke det er sååå farlig som vi skal ha det til

Så lenge man er frisk og rask i utgangspunktet så er det iallefall ikke dødlig, skal man tro ekspertene[:D]

ORIGINAL: Svartengel

Uff så fælt[:(][:(][:(]

Har helt angst for svineinfluensaen, når kommer vaksinen og er det trygt å ta den? Skjønner godt at du er bekymret, men det er kanskje ikke så ille som media vil ha det til!

Takk for støtten. [:)]

Vet jo at media aser ting opp en del, men liker det i alle fall ikke. Trodde at jeg var ganske kald og rolig i forhold til det helt til det kom så nært. Men det går sikkert bra.

Jeg tror vaksinene kommer i september! (eller oktober) Litt usikker, men det er i alle fall litt for lenge til. De fleste har vel rukket å få det før det. Nå begynner skolen snart igjen og da er det vel igang.

Kan med handa på hjerte seie at eg ikkje frykter svineinfluensaen. Jobber på restaurant, så møter på både turister, friske og sjuke støtt og stadig..
No kan det jo vere at eg blir meir "imun" pga det. Hugser frå biologitimane at folk som omgåast mange forskjellige mennesker blir sjeldnare sjuk, fordi ein får nye bakteriar i seg heile tida. Veit ikkje, men om ein går rundt å bekymrer seg for svineinfluensaen, vil ein jo fort oppdage alle mulige symptom:)

Back
Topp