Svineinfluensa??

LittleMuffin

Blir kjent med forumet
Åh nå er hysteriet igang igjen.....
Vet ikke om dette er media-drama eller om man faktisk skal ta dette "alvorlig" men er det noen her som kommer til å vaksinere seg?
Holder det med influensa vaksinen eller må man ta egen svineinfluensa-vaksine?

Føler dette blir så blåst opp men samtidig når jeg er gravid så går det opp en liten varsellampe om jeg bør eller om jeg skal drite i å vaksinere meg.....

Hva gjør du?
 
Vaksinerte meg i 2010 da folk var helt hysteriske..var gravid da så ble anbefalt..må vell ikke ta den igjen da?
 
Åh nå er hysteriet igang igjen.....
Vet ikke om dette er media-drama eller om man faktisk skal ta dette "alvorlig" men er det noen her som kommer til å vaksinere seg?
Holder det med influensa vaksinen eller må man ta egen svineinfluensa-vaksine?

Føler dette blir så blåst opp men samtidig når jeg er gravid så går det opp en liten varsellampe om jeg bør eller om jeg skal drite i å vaksinere meg.....

Hva gjør du?
Jeg kommer ikke til å ta vaksinen. Har ikke tatt influensa vaksinen heller.
;)mulig jeg er for optimist ang mitt eget immunforsvar.
 
Eg tok den i 2010. Skulle til Afrika i 3 mnd og tok ikke sjansen på å få det der nede ( han eneste av oss som ikke tok den fikk svineinfluensa der nede!!! Ikke særlig kult. Heldigvis hadde vi en del medisinsk utstyr med oss). Håper eg ikke trenger å ta den igjen, men blir det stort utbrudd her i Bergen, og det blir anbefalt, så kommer eg til å ta den. Tar aldri vanlig influensavaksine, for eg regner meg som ung og frisk nok til å tåle den vanlige infeksjonen om eg skulle få den...
 
Med mindre det blir anbefalt lar jeg være. Hvis svineinfluensaen er den samme som før har de kanskje rukket å utvikle en vaksine som er grundig testet nå, men jeg følger rådene som blir gitt fortløpende. Merker jeg er blitt veldig opptatt av hva jeg kan og bør ta av legemidler som gravid og stoler ikke helt på min egen dømmekraft. :)
 
De regner ikke svineinfluensaen som noe farligere enn vanlig influensa nå, ifølge Folkehelseinstituttet. Har ikke sett noen egne råd til gravide ang det dog.
 
Nei, skal ikke ta vaksine. Gjorde det heller ikke sist.
 
Jeg føler meg trygg siden jeg har tatt influensa vaksinen som også inneholder anti stoffer mot svinet ! :)
 
Leste noe om at i år er det svineinfluensa som går. Så tror vel det blir som en vanlig influensa egentlig
 
jeg fikk svineinfluensa sist det var hysteri. Så jeg er immun nå. har influensa nå fra helvette, så jeg tar verken vaksine eller noe som helst. pluss at svineinfluensavaksinen er så og si tom i hele landet.
 
Greit å se at det er flere enn meg som har droppet vaksine! Er ikke influensasesongen å regne som over mars? Ble litt stresset i går siden jeg bor i Ålesund.
 
Greit å se at det er flere enn meg som har droppet vaksine! Er ikke influensasesongen å regne som over mars? Ble litt stresset i går siden jeg bor i Ålesund.
Bor også rundt Ålesund :) kommer til å forholde meg helt normalt :)
 
Hadde svineinfluensa sist, så da er jeg vel immun. Skulle egentlig vaksineres pga at jeg var i risikogruppa.
 
Hele familien måtte vaksineres sist pga pappan min hadde kreft og fikk cellegift, valget da var vaksine eller holde seg unna han. MEN tar ikke den vaksinen en gang til, energi nivået mitt har aldri kommet seg på topp igjen etter at jeg tok den :(
 
Back
Topp