Svineinfluensa! :(

madison25

Glad i forumet
Guttungen her på 2år har fått svineinfluensa :( Han er skikkelig dårlig med opp til 41 grader feber. Mannen har vært hos legen med han 3 ganger men det er ikke så mye de kan gjøre med det. Synes fryktelig synd på lille gullet mitt. Jeg er jo dårlig i formen fra før så usikker på om jeg også har fått det. Jeg kommer nok mest sannsynlig til å få det uansett.. Noen som vet om det er farlig? Kjenner jeg er bekymret for spiren i magen, kan den ta skade av det?

Hei. Uff da, det er ikke noe kjekt med syke barn. Håper han blir bedre snart. Men eg tenker at du ikke må nøle med å kontakte barneklinikken om feberen fortsatt er høy og du ikke får kontroll på det hjemme med paracet/ibux. Ofte kan det være greit med innlegelse, bare slik at han kan få tilsyn, uten at det trenger å være noe alvorlig. Men høres ut som dere føler godt med ;)

Og eg fant denne da: http://www.fhi.no/dokumenter/d9b2d317ac.pdf

Står litt om vaksine og svineinfluensa hos gravide, men det beste er kanskje å ringe legen din og høre???

Masse god bedring;)

Fikk dere bekreftet av legen at det er svineinfluensa siden det også går vanlig influensa nå?? :)

Legen var 99% sikker sa hun.. Men ja, det er jo en sjanse for at det kan være vanlig influensa. Men han pleier ikke være så dårlig og ha så høy feber da..

Dette er sikkert veldig vanskelig, men hvis du ikke er vaksinert, bør du ikke ha nærkontakt med sønnen din. Hvis mulig bør mannen din pleie han. Du bør egentlig ikke være hjemme i det hele tatt. Svineinfluensa kan skade spira, og risikoen øker etter uke 12. Jeg selv ville prøvd å reise til slekt eller venner noen dager hvis det er mulig, for å unngå å bli smittet. Ble anbefalt dette av gynekologen min. Lykke til uansett utfall.

Jeg leste også at det kan være skadelig for fosteret men håper du finner en løsning på det. Det er vel svineinfluensa da siden du skriver han er dårligere nå enn med vanlig influensa

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Back
Topp