Svineinfluensa

CarrieA

Blir kjent med forumet
Noen som har noen tanker om det og evt vaksine? Gravide i 2. og 3. trimester sies å være i risikogruppe, men siden termin er på lørdag og både jeg og mannen vaksinerte oss i '09 tenker jeg i utgangspunktet ikke å gjøre det nå. Den kommende storebror var for liten for vaksinen da så vi "slapp" å ta stilling til om han skulle få da. Men litt bekymret blir jeg for de neste uker med et lite spedbarn og storebror i barnehage. Prøver også å tenke at mediene hauser opp situasjonen...

Jeg har tenkt litt på det, ja..
Vi vaksinerte oss i 09, men ikke storebror. Jeg satser egentlig alt på at det er voldsomt opphauset, nå som da. er vel under 200 smittede i Norge nå, det er ikke voldsomt mange egentlig.. Men litt bekymra blir jeg jo,,

Da jeg skal føde på Ahus lurer jeg med på dette.... Tenkte ringe legen min i morgen.....

Jeg og gubben ble vaksinert i 2009, guttungen var veldig liten da så han har ikke.
Jeg er i risikogrupen, (astma/allergi og nevrologisk sykdom), så da følte vi at vi måtte ta den.
Gubben ble skamdårlig, og var mer eller mindre syk i et år etterpå. Jeg reagerte heldigvis ikke på den.
Men nå er jeg veldig skeptisk, og har ikke tenkt å ta den.

Nekta å ta vaksina når eg gikk gravid sist og nekter like mykje no. Er meir bivirkninga enn ka den skal hjelpe for. Har ikkje tenkt å utsette ungen i magen for muligens bivirkning. Vennina mi tok den på gutten sin når han va 3, tok noken mnd så utvikla han narkolepsi. Så seie litt. spurte jordmora mi sist om koffor gravide var i risikosona va ikkje heilt sikker. Sia fosteret tåler vanlig influensa! Men ho trudde kanskje at kroppen ville "skille ut" fosteret fra kroppen (abotere) sia et foster va et FREMMEND legeme for kroppen! Dommaste eg har hørt!! Va jo fleire som aboterte ETTER dei tok vaksina! Men for all del, dei som er i "risikosona" bør jo ta den!

Jeg var gravid i 09 og tok den ikke da, heldigvis. Har ikke tenkt å ta den nå, eller noen gang senere. Alt for lite forsket på, og alt for mange mulige farlige bivirkninger. Har ei svigerinne som tok den da hu gikk gravid sist, og kan nå ikke lenger få flere barn :/ de tror det kan være pga vaksina. Så nei, jeg klarer ikke å se for meg at jeg blir så dårlig at det er no farlig for meg. Det er jo tross alt bare å være god på håndhygiene. jeg har med håndsprit i veska. Det er jo flere som dør av vanlig influensa i året enn av svineinfluensa. Så engster meg ikke. Har jo aldri vært redd for vanlig influensa...

Ifølge jordmora jeg var hos idag var det ikke vits å vaksinere seg for min del siden jeg føder om max 4 dager...det tar 1-2 uker før vaksinen er aktivert uansett.

Back
Topp