svineinfluensa sprøyta

_venter_

Elsker forumet
HVA MENER DERE OM DEN?

HAR DERE TATT DEN?

IKKE TATT DEN?

HVORFOR DERE IKKE HAR TATT DEN?

takk for alle svar[:)]

ORIGINAL: _venter_

HVA MENER DERE OM DEN? Vet ikke helt hva jeg mener om den jeg!

HAR DERE TATT DEN?

IKKE TATT DEN? Har ikke tatt den

HVORFOR DERE IKKE HAR TATT DEN? Fikk tilbud om å få den gjennom jobben i okt, da visste jeg at det ikke var lenge til jeg skulle begynne med forsøk. Da visste jeg også at de som var under behandling på Ullevål ble anbefalt å ikke ta den. ok derfor en prat men kommunelegen og han anbefalte meg og ikke ta den. Og det var valget jeg tok![:)]

takk for alle svar[:)]

ja det er så rart, fertelitet legen min mener at jeg bør ta den, men jeg våger ikke.

dessuten så er det lite snakk om svineriet nå enn hva det va før.

vi fikk også tilbud om det fra jobben, takka nei jeg.

kollega tok den og hun ble så syk av sprøyta at hu va sykemeldt i 1 uke etter på. skummle greier det der...

Jeg synes vel egentlig det er mange gråsoner når det gjelder denne vaksinen. Men den henger jo i 3 år, og det kan jo være at det kommer en runde til av dette viruset så kan jo være godt for noe. Men jeg vet ikke. Hadde det ikke vært for at jeg visste jeg skulle begynne med behandling så hadde jeg nok kanskje tatt den. Men hvis jeg hadde tatt vaksinen og dette forsøket hadde blitt negativt så hadde jeg vel kanskje skyldt på vaksinen. Jeg ville ikke ha noen slike faktorer hvor jeg satt i ettertid og vurderte "hvis om atte".

Jeg var en av de få som ikke tok vaksinen på jobben. Ingen på jobben vår ble sykmeldt etter at de hadde tatt vaksinen. De fleste hadde litt vondt i hodet og armen hvor vaksinen ble satt. Noen få hadde noe feber.

Jeg mener at hver enkelt må bestemme om de vil vaksinere seg, og så må vi godta hver beslutninger som blir tatt, både den ene og den andre veien[:)]!!

Ops..ble litt langt dette[8D]

Jeg har tatt den og ikke tenkt noe mer på det i ettertid. Merket ingenting og knøtta i magen vokser som de skal. Om det blir senskader vet man jo ikke noe om før om mange år likevel... har hørt at den er like utbredt som tidligere, bare at det ikke er så mye oppmerksomhet i media om det lenger

Jeg tok den da jeg var 12 uker og har ikke tenkt noe mer over det i ettertid. Trodde armen min skulle falle av i et par dager etterpå, men det var jo bare bagateller. Hihi. For å være helt ærlig tenkte jeg mere på det før jeg tok den enn hva jeg har gjort etter.

HVA MENER DERE OM DEN?
Jeg tror ikke den er værre/bedre enn andre vaksiner, men jeg er litt sånn bob bob til vaksiner generelt.. Altså jeg har tatt mine opp igjennom årene, men tenker litt sånn at vi trenger å møte litt sykdom på veien for å få et godt imunforsvar[:)]

HAR DERE TATT DEN?
Nei har ikke tatt den, den kom etter at jeg var blitt ruger og da det endte med graviditet ville jeg ikke ta den. Det ville vært værre for meg å takle om det skulle skjedd noe med babyen om jeg tok vaksinen eller om jeg ikke tok den og det skjedde noe. Det hadde på en måte vært naturens gang om jeg hadde blitt syk og babyen ikke hadde tålt det... Sånn mine tanker er iallefall[:)]

Har tatt den, pga at jeg ikke ville risikere å smitte frøkna.. Dersom hun skulle bli veldig syk og det var pga meg og min kjære..
Hadde ikke taklet å leve med det. Om jeg ikke hadde hatt henne, så hadde jeg nok ikke tatt den da.

Men nå er den tatt og tenker svært lite på det[8D]

Jeg fikk tatt den etter første forsøket viste negativt. Før det var utelukket pga rugeperioden iflg. riksen.
Men siden jeg er i risikogruppen så vil de at jeg skal ta en til. Så jeg må vente til rugeperioden er over å se hva resultat det byr på..

HVA MENER DERE OM DEN?
Veldig usikker på vaksinen, siden det er litt forskjellige meninger om den.. Men det gjelder for så vidt alle nye vaksiner. Har tatt vaksinene opp gjennom årene, og det kommer også den lille til å gjøre.. Men skeptisk til disse nye..[:D]

HAR DERE TATT DEN?
Jeg fikk tilbud om å ta den når jeg var i slutten av stikkeperioden via jobben, men takket nei etter å ha blitt anbefalt av Hausken å ikke ta den på det tidspunktet.

Ettersom jeg ble gravid har jeg ennå ikke tatt vaksinen, og tror ikke jeg kommer til å ta den med det første, fordi jeg vet at jeg kommer til å klandre meg selv dersom noe skjer med den lille i magen. F.eks at jeg mister eller den lille blir skadet.

På nåværende tidspunkt i graviditeten vil jo ikke sykehuset gjøre noe om jeg plutselig får rier. Er nå veldig skeptisk til vaksinen i min situasjon iallefall, og kommer derfor ikke til å ta den. Er heller ingen (verken lege eller jordmor) som har nevnt vaksinen når jeg har vært der. Så tar det som et tegn på at ting er roligere nå.

Dersom jeg evt skal ta den blir det når det nærmer seg sommeren, og den lille vil overleve om noe starter.
Men då bare for å beskytte den lille de første mnd etter h*n er født.

Jeg tok den i mnd skiftet okt/nov,siden jeg var i risikogr.[:)]gravid ble jeg o ikke før t jul...
Hadde ikke så mye bivirkninger av den,ble litt trøtt og hadde influensa sympt. i noen dager,men ellers ingenting[:)]

tusen takk her var det gode og kloke svar

tusen takk[:D][:D][:D]

HVA MENER DERE OM DEN? Hatt mange tanker, men tenkt at det er sikkert verdt det. Hørt mange (kjente) nevnt diverse symptomer på svinesjuka som har gitt dem pustebesvær etc. Min sønn har astma og er i risikogruppa, så tanken på at han skulle bli smitta av den har skremt meg mer enn sunt er. Heller vaksine enn svinesjuka.

HAR DERE TATT DEN? Ja

Back
Topp