Svimmelhet

JeanetteB

Glad i forumet
Er det flere som blir fort svimmel? Jeg kom inn på ett kjøpesenter i dag, og da føltes det ut som jeg skulle gå rett i bakken. Da hadde jeg vært ute å gått i 20 min. Måtte skynde meg innpå Narvesen og kjøpe meg en vann og sette meg ned. Litt ekkelt! Har de siste ukene også følt meg litt lett i toppen på en måte. Er dette vanlig?
 
Da jeg gikk med sønnen min slet jeg med svimmelhet ganske lenge, ihvertfall halve svangerskapet.. På meg så skyldtes det at blodtrykket ble fort lavt også høyt.. Veldig ekkelt, men tror det er normalt..
 
Snakk med legen din, h*n kan nok gi deg bedre svar[:)]
 
ORIGINAL: LinnØH

Da jeg gikk med sønnen min slet jeg med svimmelhet ganske lenge, ihvertfall halve svangerskapet.. På meg så skyldtes det at blodtrykket ble fort lavt også høyt.. Veldig ekkelt, men tror det er normalt..

Snakk med legen din, h*n kan nok gi deg bedre svar[:)]
[/quote
 
Takk for svar, ja har lest litt nå at det er visst veldig vanlig. [:D]
 
Hadde akkurat det samme i sist svangerskap. blodtyrkket falt kraftig i ca 4 måned og jeg ble svimmel og kvalm for absolutt ingenting. Ble sykemeldt for resten av svangerskapet. Legen sa at når man kommer inn i store folkemengder, står lenge i ro eller konsentrerer seg så puster man ikke skikkelig og blodtrykket faller ytterliggere og dermed blir man svimmel. Er ikke noe å gjøre med, bare ganske ubehagelig for mor. Men det var en positiv ting med det da - jeg fikk beskjed om at ved lavt blodtrykk så får babyen de beste vekstvilkår da blodet pumpes senere gjennom livmora å det gir godt grunnlag til å ta opp næringstoffer [:D] Så selv om det er ubehagelig for mor er det bra for den lille [:D] Men, lykke til - får håpe du slipper å være svimmel for resten av graviditeten.
 
Takk, det håper jeg også! Bra at det er bra for babyen da, at noe positivt kommer ut av dette [:D]
 
Back
Topp