Svimmelhet

Lilly88

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Jeg skrev et innlegg tidligere om kvalme, men er det flere som opplever at de blir svimmel også? Jeg var hos dyrlegen med katta i går, og plutselig midt under konsultasjonen ble jeg uvell og måtte sette meg ned. I det jeg skulle ut av kontoret følte jeg at jeg skulle svime av og ble plutselig veldig kvalm. Heldigvis var de ansatte kjempesnille og jeg fikk sitte ned og ble tilbudt vann og en bøtte i tilfelle jeg måtte kaste opp. Det gikk over i løpet av 15-20 min, men etter dette følte jeg meg uvell resten av dagen. Jeg har hatt flere slike opplevelser, spesielt på buss, men også inne på butikker og slikt. Tror munnbind over lengre tid øker sannsynligheten også.

Er det flere som har det sånn? Jeg har tatt glukosebelastningstest og sjekket for svangerskapsforgiftning, så det er ikke noe sånt.
 
Høres ut som blodtrykksfall. Det er veldig ubehagelig, men ufarlig. Jeg kan til tider få det når jeg sitter også, men opplever at det oftest kommer når jeg står og spesielt om det er litt varmt der jeg er. Det hjelper litt for meg å ha fått i meg nok drikke. Ellers er det bare å lytte til kroppen og sette seg ned når det skjer, for hvis ikke risikerer du å besvime. Pass på at du sitter når du tar buss. Om ingen reiser seg for deg så spør noen om du kan få sitte:)
 
Jeg har opplevd dette ofte de siste 2 mnd, var hos legen og ble sjekket og fikk beskjed om at jeg har blodtrykksfall, ikke farlig men ubehagelig. Hvis det gjør deg nervøs eller redd ville jeg tatt en tur til legen men det viktigste du gjør er å ta godt vare på deg selv, prøv litt rolige bevegelser og ikke reis deg fort opp. Hvis det er blodtrykksfall du har er det lurt å sette seg ned en gang for mye enn for lite. Blir farlig hvis du begynner å svime av når du står oppreist f.eks.
 
Jeg skrev et innlegg tidligere om kvalme, men er det flere som opplever at de blir svimmel også? Jeg var hos dyrlegen med katta i går, og plutselig midt under konsultasjonen ble jeg uvell og måtte sette meg ned. I det jeg skulle ut av kontoret følte jeg at jeg skulle svime av og ble plutselig veldig kvalm. Heldigvis var de ansatte kjempesnille og jeg fikk sitte ned og ble tilbudt vann og en bøtte i tilfelle jeg måtte kaste opp. Det gikk over i løpet av 15-20 min, men etter dette følte jeg meg uvell resten av dagen. Jeg har hatt flere slike opplevelser, spesielt på buss, men også inne på butikker og slikt. Tror munnbind over lengre tid øker sannsynligheten også.

Er det flere som har det sånn? Jeg har tatt glukosebelastningstest og sjekket for svangerskapsforgiftning, så det er ikke noe sånt.
Jeg har det sånn- vært veldig svimmel siden før sommeren, og bl.a ikke turt å kjøre bil pga det;) Jeg har jernmangel så tror det er derfor, og har gått på stor dose jern en god stund, men foreløpig uten at svimmelheten har avtatt:wacky: Har du sjekket jernlageret ditt? Evt B12?
 
Jeg har det sånn- vært veldig svimmel siden før sommeren, og bl.a ikke turt å kjøre bil pga det;) Jeg har jernmangel så tror det er derfor, og har gått på stor dose jern en god stund, men foreløpig uten at svimmelheten har avtatt:wacky: Har du sjekket jernlageret ditt? Evt B12?

Har jernmangel ja, men fikk beskjed om at det var bedre. Og jeg har alltid hatt jernmangel så pleier ikke å reagere så mye på det. Men det kan selvsagt være annerledes som gravid. Dere som skriver at det kan være blodtrykksfall, er dette noe som er vanlig for gravide? Jeg har ikke hatt slike plager tidligere.
 
Back
Topp