Svimmelhet

AnitsirhC

Andre møte med forumet
Hei dere. Nå er jeg 9 uker (8+6), og de 2 siste dagene har jeg slitt veldig med svimmelhet. Spesielt når jeg snur meg i sengen føler jeg at alt snurrer og jeg skal ramle på gulvet. Eller føler jeg meg konstant beruset. Andre som har det slik? Hva er årsaken tro? Kvalmen og oppkast startet for 3 dager siden.

Jeg blir fort svimmel når jeg står bøyd eller snur meg for raskt ja. Ikke i seng som Det, men i stående. Årsak kan være for lavt væskeinntak. Fargen på urin kan gi noe indikasjon på dette. Er den mørk, drikk mer vann [emoji4] ellers kan det være lavt blodtrykk. Noen får det under svangerskap. Jeg hadde det sist svangerskap

Jeg har også vært svimmel til tider. De sjekket blodtrykket mitt på Ahus, og det var lavere enn det pleier. Før graviditeten lå jeg på 135/70, nå var det nede i 100/60, med hvilepuls på 30 (som visstnok var veldig lavt). Samme råd gjelder ved lavt blodtrykk som ved lavt væskeinntak, drikk mye og prøv å unngå brå bevegelser [emoji3]

Jeg sliter og med svimmelhet!! Var hos legen i dag og tok litt blodprøver, mistenker lave jernlagre. Mitt BT var 116/65, så det kan jo ikke være årsaken. Legen min tippet det kun er hormonene som gjør meg svimmel ”/ så nå blir det sykemelding en uke og se om det bedrer seg [emoji849]

Back
Topp