Svimmelhet

S-Ka

Betatt av forumet
Hei alle!
Etter 9 uker med oppkast og kvalme har dette nå gått over til en intens hodepine og svimmelhet. Fortsatt litt småkvalm, og helt utslått hvis det har skjedd litt mye en dag. Men der verste nå er egentlig svimmelheten. Jeg må sitte å lage mat, skulle helst hatt en krakk i dusjen, og det å møte på kø på butikken etc er et mareritt. På kveldene er jeg også svimmel bare jeg ligger/sitter i sofaen.
Jeg var slik sist graviditet også, vi testet med blodtrykksfall osv, men kom vel egentlig aldri frem til hva det egentlig var. Jeg har alltid slitt med vitaminer, b12, d vitamin og jern, men nå er både b12 og jern normalt, og jeg tar tilskudd for dette.

Såå er det noen her inne som vet hva det kan være? Eventuelt sliter med det samme?

Kanskje du bare reagerer kraftigere på lavt blodtrykk..? Jeg er også mye svimmel, men regner jo med det bare skyldes at både blodtrykket og hemoglobinnivået er lavere enn normalt.. :) ikke så plaget som deg da.. men blir bedre av å spise nok og drikke MASSE vann:) bra du har fått testa for jern og vitamin b12 da :) da er det nok bare deg det er plagsomt for.,

Jeg og sliter med svimmelhet og må ofte sette meg ned. Har lavt jern og tar tabletter for det uten at det hjelper. Sliter fremdeles med kvalme og oppkast og har de siste dagene fått intense stikk i tinningen som varer noen minutter. Skal til første legekontroll i morgen og tar det opp da. Dette er mitt tredje svangerskap og føler alle plagene jeg hadde i de forrige er i n'te potens nå[emoji17] tror dessverre alt er normalt og noe en bare må leve seg gjennom og så gir det seg heldigvis!

Hmm, jeg vet faktisk ikke hva det kan være for noe. Kan jo være en blanding av lavt blodsukker, lav HB, hormoner, eller dersom du kanskje er veldig varm?
Jeg opplever selv ekstrem svimmelhet når jeg dusjer, og må stort sett dusje sittende på gulvet :p men dette tenker jeg er mye pga varme. Har begynt å dusje i kaldt vann og det hjelper en del :) kanskje hjelper det også om du drikker en del? Det hjelper også litt for min del.

Håper du finner ut av det. Lykke til :)

Flere som kan hjelpe med råd og tips? Håper det ordner seg for deg, kanskje purre på til fastlegen så fastlegen kan undersøke litt mer rundt årsaker til hvorfor du plages på denne måten?

Back
Topp