Svimmelhet

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Jeg ble brått skikkelig svimmel.
Typ skremmende svimmel og måtte be mannen komme å holde meg oppreist.
Har hatt krystallen 2-3 ganger og dette er verre.
Noen som har vært borti svimmelhet som er så ille i tredje trimester?
Pulsen er jevn og dette har vart i snart en time med varierende "anfall" så jeg tror ikke det er blodtrykksfall.

Jepp. Blir ofte så svimmel at jeg spyr og har svimet av et par ganger. Blodtrykket er fint. Tror det er en kombo av vena cava og lav blodprosent for min del.

Jeg må høre om de kan ta ks i uke 37 istedet for 38, for det begynner å bli skikkelig ille. Klarer ikke ta meg av jentungen lengre. Og det kommer helt klart bare til å bli værre.

Jeg har fått den typen svimmelhet i forbindelse med blodtrykksfall. Men da er pulsen jevn så vidt jeg vet.

Sist jeg var skikkelig svimmel var for et par dager siden. La meg ned i sofaen med beina opp og drakk litt brus, men likevel tok det nærmere en halvtime før jeg begynte å føle meg mindre svimmel.

Legen min sa blodtrykksfall er veldig vanlig i tredje trimester pga en åre som kommer i trykk (eller noe sånt, sløv som jeg er husker jeg ikke akkurat hva han sa). Det var ikke vena cava men noe annet, som ofte utløses av å stå, hmm..

Er fortsatt dårlig. Sovet 20 minutter. Har spist så blodsukker er det heller ikke.
:(

Er fortsatt dårlig. Sovet 20 minutter. Har spist så blodsukker er det heller ikke.
:(
Kanskje du skal ringe föden så de kan ta noen tester på deg, blodtrykk, hb, crp osv. mens du er dårlig liksom, lettere for dem å finne ut hva det er da

når jeg står eller sitter rett opp ned, begynner det å prikke i huden, jeg blir varm åsså blir synet slørete og jeg føler jeg skal besvime. er det sånn du har det?
Legene har ikke noe skikkelig forklaring til meg. sier bare jeg må ligge med beina høyt. men da må jeg ligge på rygg å da blir jeg i allefall svimmel og dårlig! men jeg vet jo jeg har lav hb, og høyt blodtrykk.

når jeg står eller sitter rett opp ned, begynner det å prikke i huden, jeg blir varm åsså blir synet slørete og jeg føler jeg skal besvime. er det sånn du har det?
Legene har ikke noe skikkelig forklaring til meg. sier bare jeg må ligge med beina høyt. men da må jeg ligge på rygg å da blir jeg i allefall svimmel og dårlig! men jeg vet jo jeg har lav hb, og høyt blodtrykk.
Jeg lå på høyre siden i sofaen og hele rommet spinner. Gjorde ingen ting.

Ble verre når jeg snudde meg og reiste meg opp til sittende stilling. Hjelper ikke hva jeg gjør eller hvordan jeg ligger.
Ikke kvalm, ikke varm bare sliten og svimmel.
Lurer nesten på om det kan være jernlagret som har blitt lavere siden jeg er så slapp. Trodde først det var fordi jeg sov lite i natt.
Litt bedre nå (mellom flekkene) men sliter naturlig nok med å skrive/fokusere

Kanskje du skal ringe föden så de kan ta noen tester på deg, blodtrykk, hb, crp osv. mens du er dårlig liksom, lettere for dem å finne ut hva det er da
Tror det blir legevakt i så fall. Tviler på at dette er baby relatert. :/

Og like brått som det kom ser det ut til å ga forsvunnet.
:O
Kan hende det bare var fordi jeg var utmattet. :(

Det kan hende.. kroppen jobber jo allerede ganske hardt
Ekkelt var det hvertfall. :(
Føler meg helt fin igjen nå. Miss at jeg er så innmari slapp :p
Blir godt å legge seg i kveld. :)

Takk jenter for at dere hørte på klagingen min og delte gode råd. <3

Jeg har vert svimmel i nesten 3 mnd. Har først komt seg nå. Var svimmel i flere timer i strekk. Verst var jeg etter matinntak. De fant aldri noen grunn. Har lavt BT, HB var fint. Blei spesielt svimmel av å stå oppreist og ligge. Når jeg blei svimmel etter inntak av frokost og lunsj trodde de det kom av at det gikk unormalt mye blod ned i magen for å kunne fordøye maten.

Jeg har vert svimmel i nesten 3 mnd. Har først komt seg nå. Var svimmel i flere timer i strekk. Verst var jeg etter matinntak. De fant aldri noen grunn. Har lavt BT, HB var fint. Blei spesielt svimmel av å stå oppreist og ligge. Når jeg blei svimmel etter inntak av frokost og lunsj trodde de det kom av at det gikk unormalt mye blod ned i magen for å kunne fordøye maten.
Interessant. Jeg spiste når jeg trodde det første attakcet var over og da ble det verre.
Forsøkte igjen nå og ble småunger igjen. Typ sugar rush.

Uff ja.. Har egentlig vært sånn under hele svangerskapet!! Det kommer sånne anfall bare plutselig, også går det over etter en stund..men da må jeg ha iskaldt vann å drikke og gjerne "smøre" meg med kaldt vann og.. Veldig ubehagelig!

når jeg fortsatt jobba ble jeg brått skikkelig svimmel hele tiden :confused: har blitt det ofte før svangerskapet også og da besvimt ved flere anledninger men i graviditeten var det annerledes, så hvite "prikker" svimmel på en annen måte.

Back
Topp