Svimmelhet...??

MissMarge

Betatt av forumet
Noen som har opplevd å bli svimmel under svangerskapet? Er straks 15 uker på vei..
Blir ofte svimmel når jeg reiser meg opp fra sofaen. Og i dag holdt det på å "svarte" for meg på jobb. Skikkelig ubehagelig.

Flere som har følt det sånn?

Ja, det skjer med med hvert svangerskap (nr 3 nå). Det er fordi jeg får litt lavt blodtrykk særlig undertrykket er ofte mellom 60 og 70 når jeg normalt ligger på 80-85. Ikke farlig for min del men hjelper å bruke litt tid på å reise seg.

Har ikkje hatt det med dem 3 andre,men nå er eg ofte svimmel og føles ut som eg skal dette sammen til tider.. Var hos legen og målte blodtrykket og det var lavt

Ja. Jeg har også kjent dette. Bare å ta det litt roligere når en reiser seg.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum

Noen dager blir jeg svimmel hvis jeg reiser meg brått. Men det er jo ganske vanlig.

Ja, hele tiden når jeg reiser meg fort. glemmer det ofte å går ett par steg før den kommer å må stoppe opp, holde meg fast til noe å vente til det går over.

Jeg er veldig plaget med svimmelhet..
Svimet av på butikken på nyttårsaften (veldig ekkel opplevelse),heldigvis var mamman til en god venninne der som hjalp meg.Storebror var med så det var godt at det var noen der som kunne se etter han til jeg kom meg igjen.
Var på kontroll i går til JM å hun sa at mange kunne være plaget med svimmelhet å at jeg måtte ta det med ro.

hvis jeg reiser meg fort så blir jeg svimmel ja :)

Er ikke bare når jeg reiser meg fort, men mest da det skjer. Det går over om jeg bare stopper opp og støtter meg til noe. Håper virkelig jeg slipper å besvime på butikken, det må være en ekkel opplevelse.

Ja, jeg er ofte svimmel, og særlig når jeg er gravid. Iblant blir jeg bare helt plutselig svimmel, og noen ganger kan jeg være svimmel hele dagen uansett om jeg sitter/står/ligger. Nesten litt som å være på fylla... :)

Har litt lavt blodtrykk, ikke det høyeste blodsukkeret, og ikke all verden til jernlagre å skryte av, så da blir det slik.

Jeg sliter mye med svimmelhet, både som gravid og ikke. Har lavt blodtrykk og er ofte veldig sliten som gjør dette enda verre. I tillegg er ikke blodsukkeret og jernlageret mitt det beste alltid. Var sykmeldt en periode i høst grunnet svimmelhet, men det gikk over etterhvert, må bare ta det med ro i perioder. Det som er viktig for meg når jeg blir kjempesvimmel, er å få i meg drikke og få opp blodsukkeret kjapt i tillegg hvis jeg ikke akkurat har spist da det kan gjøre det enda verre. Men sånn i det store og hele er jeg mye svimmel uansett, og har blant annet store problemer med å ta heis, det går dårlig, da kjennes det ut som om jeg har drukket flere minutter etterpå. Men det går seg til og en lærer seg å leve med det. Jeg har heldigvis aldri besvimt, noe jeg er veldig glad for, bare kjører fryktelig mye gratis karusell.

Back
Topp