Svimmelhet og blodtrykksfall

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Andre som sliter med blodtrykksfall? Er så slitsom. Kommer akutt når jeg har stått en stund. Skjedde idag når jeg byttet bleie på 1 åringen. Rett før jeg besvimte og måtte bare sette han på gulvet og hive meg i seng. Rakk heldigvis å rope på mannen og unnslapp besvimelse, men var nære på. Er så ekkelt og ikke ha kontroll. Noen som har noen tips mot svimmelhet og blodtrykksfall? Er foreløpig 100% sykemeldt grunnet kvalme og svimmelhet, men kvalmen har blitt noe bedre, så har lyst å prøve å jobbe litt neste uke, men er bekymret for svimmelheten og blodtrykksfallene jeg ikke har kontroll på. Jobber på sykehjem med mye fysisk tungt arbeid og lite sitting.

Jeg opplever det samme, spesielt om morningen, blir plutselig svimmel og må bare legge meg ned så fort jeg kan, for meg hjelper det å spise å få i meg drikke så fort som mulig

Andre som sliter med blodtrykksfall? Er så slitsom. Kommer akutt når jeg har stått en stund. Skjedde idag når jeg byttet bleie på 1 åringen. Rett før jeg besvimte og måtte bare sette han på gulvet og hive meg i seng. Rakk heldigvis å rope på mannen og unnslapp besvimelse, men var nære på. Er så ekkelt og ikke ha kontroll. Noen som har noen tips mot svimmelhet og blodtrykksfall? Er foreløpig 100% sykemeldt grunnet kvalme og svimmelhet, men kvalmen har blitt noe bedre, så har lyst å prøve å jobbe litt neste uke, men er bekymret for svimmelheten og blodtrykksfallene jeg ikke har kontroll på. Jobber på sykehjem med mye fysisk tungt arbeid og lite sitting.
Sniker!
Jeg har slitt en del med blodtrykksfall og fikk tips om å huske å få i meg nok veske og spise salt mat.
Har selv svimt av 1 gang så langt under svangerskapet og blir ofte svimmel når jeg reiser meg (uansett om jeg gjør det sakte).

Jepp, hatt problemer med blodtrykksfall og besvimelser i alle mine svangerskap.. Allerede svimt av flere ganger denne gangen også :sorry: Har ikke gått over før fødsel her.. Prøvd alle «tips» for å bli bedre, men blodtrykket mitt er bare veldig lavt som gravid så regner med det er derfor. Ligger jevnt på 80/50.

Ja masse blodtrykksfall her, hvis jeg reiser meg for fort eller står for lenge. Sistnevnte er verst, for da kommer kaldsvetten og kvalmen snikende på. Litt bedre nå enn helt i starten, heldigvis.

Ja om jeg røyser meg for fort. Har ikke besvimt enda, men kjenner at det danser foran øynene og må holde meg fast/sette meg ned på huk i noen sekunder :depressed:

Mye blodtrykksfall her også! Midt i oppgaver må jeg bare ta tak i noe for å holde meg fast eller sette meg ned. Opplevde ikke det sånn sist… Ikke besvimt enda, men det er mange nesten-opplevelser.

Blir svimmel om jeg reiser meg for fort. Mer og mer utover i svangerskapet antar jeg. Var sånn sist.

Back
Topp