Svimmel

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Våknet svimmel i dag 14+3. Blodtrykket er det samme som tidligere. Flere dom opplever dette og hva gjør du? Synes det er så ubehagelig.

Våknet svimmel i dag 14+3. Blodtrykket er det samme som tidligere. Flere dom opplever dette og hva gjør du? Synes det er så ubehagelig.

Har som regel hatt et par svimmelhetsanfall i løpet av dagen i de siste ukene. Skikkelig ubehaglig. Hadde det ikke på samme måte forrige svangerskap. Har tatt det opp med lege og fått tatt blodprøver og urinprøve og er spent på om det er noe eller ikke. Var relativt normalt i følge legen. Blodtrykket var helt fint. Ble 40% sykemeldt pga. kvalme, utmattethet og svimmelhet. Må ta pauser og sette meg når jeg blir svimmel, prøver å fylle på jevnt med drikke og noen biter grønnsaker/frukt.

Jeg blir svimmel når jeg reiser meg, av og til har jeg hele dager hvor jeg plutselig kan bli ør (ikke direkte svimmel, men "lightheaded"). Har blodtrykksmåler hjemme, og har lavt blodtrykk. Hos legen måler de som regel 110/65, og sier det er helt fint. Så de velger å ikke gjøre noe annet enn å be meg reise meg forsiktig eller sette/legge meg ned hvis det svimler når jeg står...

Takk for svar! Har legetime onsdag så får se om det har gitt seg til da. Var i bursdagsselskap i går og drakk alkoholfri champagne. Sjekket flaska hver gang jeg tok et glass for å være sikker :happy: merkelig at svimmelheten kommer dagen derpå, kan man bli dehydrert av den og kanskje? Er helt sikkert tilfeldig for vet at svimmelhet kan komme gjennom hele svangerskapet. Prøver å fylle på med vann i dag og ta det med ro.

Har du sjekket jernlageret ditt? Jeg sliter også med svimmelhet, har både lavt jern og lavt bt i graviditetene, er nr.4 nå. Husker du på å drikke nok? Jeg har omtrent vannflasken klistret til meg ila dagen ;)

Har du sjekket jernlageret ditt? Jeg sliter også med svimmelhet, har både lavt jern og lavt bt i graviditetene, er nr.4 nå. Husker du på å drikke nok? Jeg har omtrent vannflasken klistret til meg ila dagen ;)
Venter på svar om jernlager, tok prøver forrige uke. Har ikke vært svimmel før i dag. Har nok vært for dårlig til å drikke siste dagene og presset meg litt så det kan jo være grunnen og.

Svimmel et par ganger daglig her og, så tar meg et glass vann hver gang, da blir det litt bedre:p

Ofte svimmel, spesielt når jeg er sliten..
Kan være et fellestrekk her og når jeg tenker over det. Både kvalme og andre symptomer kan dukke opp dagen etter jeg har stressa eller pressa meg. Får lære meg til å forstå hvordan kroppen fungerer gitt :smiley-bounce015

Er også plaget av svimmelhet. Jeg kan ikke stå oppreist uten å bevege meg i mer enn noen minutter før jeg blir svimmel, kvalm og susete. Så lenge jeg holder meg i bevegelse er det ikke så gale. Er derfor utfordrende å f.eks lage mat, da jeg blir svimmel og dårlig når jeg står i ro ved kjøkkenbenken og lager i stand ting, holder på i grytene etc :hungover: Jeg har ikke lavt BT og har greit nivå av jern, men noen uker siden dette ble målt så mulig jeg kontakter fastlege snart om det ikke blir bedre.

Svimmel i perioder jeg også, men går fort over når jeg setter meg ned. Alle mine verdier er gode.
Håper du finner ut av det:)

I følge appen min er svimmelhet en vanlig plage når man begynner å komme over i andre trimester.

Men uansett verdt å få sjekket jernlagrene. Jeg var forferdelig svimmel rundt uke 6-7, og fikk da påvist kraftig blodmangel og nesten tomme jernlagre. Nå har jeg pimpet jerntabletter, og er kommet opp i normalområdene igjen, men er fremdeles litt svimmel.

Kan være et fellestrekk her og når jeg tenker over det. Både kvalme og andre symptomer kan dukke opp dagen etter jeg har stressa eller pressa meg. Får lære meg til å forstå hvordan kroppen fungerer gitt :smiley-bounce015
Ja, absolutt! Er nesten alltid en forklaring for meg. Er svimmel og kvalm etter dager med mye som skjer, når jeg har sovet dårlig eller stresset med noe..

Back
Topp