Svimmel

Salami

Flørter med forumet
Julikulene 2020
Våknet svimmel i går og det gikk vekk ila dagen. Våknet med samme svimmelhet i dag og det har ikke gått bort. Kjennes ut som jeg er på en båt Noen som har tips?

Våknet svimmel i går og det gikk vekk ila dagen. Våknet med samme svimmelhet i dag og det har ikke gått bort. Kjennes ut som jeg er på en båt Noen som har tips?

Lenge siden du har levert urinprøve og målt blodtrykk hos jordmor? Ville nok tatt en tlf og hørt med ho.

Lavt blodtrykk eller lav blodprosent? Jeg har veldig lav blodprosent, og svever ofte. Må ta dobbel dose jerntabletter, da vanlig dose ikke hjalp. Jeg holder på å gå i bakken bare jeg reiser meg fra toalettet...

Ring lege/jordmor og be om blodtrykksmåling og blodprøver. Det kan også høres ut som krystallsyken. Jeg våknet på samme måte i noen dager før det første ordentlig anfallet med karusellsvimmelhet inntraff. Det kan legen hjelpe deg med å finne ut av om du har gjennom å gjøre øvelser der man forsøker å fremprovosere anfall.

Var på kontroll på onsdag og snakket med legen på lørdag. Blodprøver, blodtrykk og urin var fint. Kan virke som om det er virus på balansenerven.
Skal ikke være enkelt dette her.

Var på kontroll på onsdag og snakket med legen på lørdag. Blodprøver, blodtrykk og urin var fint. Kan virke som om det er virus på balansenerven.
Skal ikke være enkelt dette her.

Huff, stakkars. Ikke godt å gå sånn og være svimmel.

Sånn i tilfelle: Google «krystallsyken» og se om du kan få testet ulike manøvre (Epley’s f.eks.) bare for å sjekke om det ikke er det. Da skal du kunne fremprovosere anfall. (Greit å ha spy-bøtte og samboer i nærheten for det kan bli ganske ekkelt). Ellers høres det ut som virus på balansenerven, ja. Mannen til en venninne hadde det nylig. Der utelukket de krystallsyken først.

Har du hatt ørebetennelse? For sist jeg hadde det så fikk jeg virus på balansenerven og da var jeg svimmel hele tiden. Fikk ikke kjøre bil for jeg var så svimmel, ble sykmeldt fra jobb pga det:) Gikk over av seg selv etter 1 uke, men ta deg en tur til legen så får h*n se i øret ditt:)

Jeg hadde lignende her i 2 dager, alt "gynget" frem og tilbake.. følte meg ikke svimmel egentlig men hadde null kontroll på balansen. Følte meg full uten å være full :hilarious:

Det gikk over etter 2 dager ig alle prøver var fine, usikker på hva det var..​

Sliter med dette selv! Drikk rikelig, gjerne farris, for det har salter og mineraler. Pust godt, slapp av og sitt gjerne ute der du har frisk luft ❤️

Back
Topp