Svimmel

Sia

Forelsket i forumet
Vært svimmel i to dager nå, og må av og til holde meg fast til og med.. Hva kan det komme av og er det flere her inne som har kjent/kjenner på det?

Var akkurat det samme i går jeg.. helt jævlig.. var sikker på at jeg skulle falle om..

Når du er gravid utvides blodårene, så du får som regel ganske mye lavere blodtrykk.. :) jeg målte hos legen da jeg var 7+4, og hadde blodtrykk på 110/60, (jeg pleier å ligge på gjennomsnittet rundt 120/80). Dessuten faller som regel også blodprosenten. Jeg er en del svimmel selv, men føler det hjelper å drikke mye! :) betyr bare at kroppen din gjør som den skal det ;)

Det er nok blodtrykket ja. Jeg har lavt blodtrykk i utgangspunktet, så husker at det var ganske ille til tider forrige svangerskap :( Eneste jeg har merket så langt nå er at jeg har blitt veldig svimmel og ustø når jeg har tatt heisen opp til 6 etg på høyskolen, vet ikke om det også er blodtrykket, men virker kanskje logisk det? :think005

Er sikkert verdt å sjekke jernnivåer også, da lave jernnivåer også gir svimmelhet. Forøvrig greit å sjekke uansett, for man trenger fulle jernvare til fødselen xsmile5

Blodtrykket senkes ganske mye når du er gravid - derfor er det vanlig å få svimmelhetsanfall.
Normalt blodtrykk: 120/80
Gravid blodtrykk: 107/78

Jeg og sliter med svimmelhet. Hos meg tror jeg det er en kombinasjon av lavt jern, blodtrykk og så er jeg for dårlig til å få i meg væske. Prøver å ikke reise meg så brått og gjøre ting litt roligere, spesielt om morgenen!

I dag svimlet jeg bare av å reise meg fra spisestuestolen, og da hadde jeg bare sittet der i 2 minutter! Men har vært ekstremt trøtt i dag, og sovet mye på formiddagen. Er en liten sammenheng der for min del. Lavt blodtrykk på meg også altså, men uvant, for jeg hadde ikke det i forrige svangerskap :bag:

Kommer og går sammen med hodepine, kvalme og synsforstyrrelser her og...

Back
Topp