Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Når du er gravid utvides blodårene, så du får som regel ganske mye lavere blodtrykk.. jeg målte hos legen da jeg var 7+4, og hadde blodtrykk på 110/60, (jeg pleier å ligge på gjennomsnittet rundt 120/80). Dessuten faller som regel også blodprosenten. Jeg er en del svimmel selv, men føler det hjelper å drikke mye! betyr bare at kroppen din gjør som den skal det
Det er nok blodtrykket ja. Jeg har lavt blodtrykk i utgangspunktet, så husker at det var ganske ille til tider forrige svangerskap Eneste jeg har merket så langt nå er at jeg har blitt veldig svimmel og ustø når jeg har tatt heisen opp til 6 etg på høyskolen, vet ikke om det også er blodtrykket, men virker kanskje logisk det?
Er sikkert verdt å sjekke jernnivåer også, da lave jernnivåer også gir svimmelhet. Forøvrig greit å sjekke uansett, for man trenger fulle jernvare til fødselen
Jeg og sliter med svimmelhet. Hos meg tror jeg det er en kombinasjon av lavt jern, blodtrykk og så er jeg for dårlig til å få i meg væske. Prøver å ikke reise meg så brått og gjøre ting litt roligere, spesielt om morgenen!
I dag svimlet jeg bare av å reise meg fra spisestuestolen, og da hadde jeg bare sittet der i 2 minutter! Men har vært ekstremt trøtt i dag, og sovet mye på formiddagen. Er en liten sammenheng der for min del. Lavt blodtrykk på meg også altså, men uvant, for jeg hadde ikke det i forrige svangerskap