Svimmel

Sophia-Larvik

Blir kjent med forumet
Hej! Jag har knappt haft några symptom alls under graviditeten, bara lite mensvärk och trög mage.

Idag däremot så blev jag akut svimmel, hela rummet snurrade framför mina ögon. Jag gjorde ingen hastig rörelse eller reste mig upp när det skedde. Satt på en stol framför PCn på jobbet. Det gick fort över doch, varade bara några sekunder...

...men bör jag oroa mig? Bör jag kolla upp detta? Är i vecka 13+0

Hoppas ni förstår min svenska ;)
 
Æsj, det er så ekkelt! Jeg har hatt det et par ganger, så har jeg hatt perioder med mye "lett" svimmelhet som varer. Her inne ba de meg å drikke vann (f.eks Farris) og få i seg noe (jeg har spist litt Mariekjeks i perioder) og rett å slett bare ta det med ro når det kommer, nå er jeg ikke like mye plaget lenger. Er visst vanlig å ha blodtrykksfall og være litt svimmel når man er gravid :)
 
Æsj, det er så ekkelt! Jeg har hatt det et par ganger, så har jeg hatt perioder med mye "lett" svimmelhet som varer. Her inne ba de meg å drikke vann (f.eks Farris) og få i seg noe (jeg har spist litt Mariekjeks i perioder) og rett å slett bare ta det med ro når det kommer, nå er jeg ikke like mye plaget lenger. Er visst vanlig å ha blodtrykksfall og være litt svimmel når man er gravid :)

Tack för svar! Jag har aldrig vart svimmel på det sättet i hela mitt liv så blev lite rädd. Då vet jag att det är så det känns när man blir svimmel pga graviditeten :) tack så mycket!!
 
Man skal alltid forhøre seg med helsepersonell når det skjer mens man sitter/ligger og ikke er i aktivitet. Det er mye mer uvanlig at man får blodtrykksfall når man sitter, en ortostatisk blodtrykksfall. Det skjedde meg når jeg ikke var gravid og da ville de ha meg inn for å lytte på hjertet og gjøre generelle undersøkelser. At man får blodtrykksfall av å reise seg eller kjappe bevegelser er mer vanlig. Jeg hadde i hvertfall ringt og forhørt meg :) better safe then sorry :)
 
Kan legge til at de kan være andre ting da uten at jeg vil skremme deg. Det er sikkert ingenting, men jeg ble lagt inn for å sjekke at det ikke var hjertet eller epileptisk anfall. Spesielt hvis du får følelsen av å falle bort eller får en sensasjon av å ville besvime :)
 
Blir svimmel om jeg står lenge rett opp og ned.Ved brå oppreising.Spendt på blodprosenten min neste uke:)
 
Back
Topp