Svimmel.

Daim

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Hei damer.
Jeg er på dag 2 med svimmelhet, det er helt forferdelig og jeg føler jeg ikke duger til noe. Øynene går rundt I hodet og jeg får ikke til å følge med på noe. Eneste som hjelper et å ligge helt ned. Det er så ikke at jeg turte ikke kjøre tuppa I bhg i morges :( heldigvis var gubbis hjemme så han kunne kjøre henne da.

Jeg har selvfølgelig googlet little der står det at det er vanlig å være slik i 1 trimester. Jeg lurer på, burde jeg ta kontakt med lege eller bare se hvordan det går? Noen av dere som har opplevd å være svimmel over tid?
 
Jeg er også utrolig svimmel, og har myyye hodepine!! Slenger meg gjerne på denne for å få noen svar.
 
det er dessverre altfor normalt mtp at blodtrykket synker :/

jeg har alltid slitt med høyt blodtrykk, men rett etter jeg ble gravid, stupte blodtrykket og jeg ligger nå på 108/55 osv... utrolig slitsomt, men drikk masse farris, og lakris om dere liker det :)
 
det er dessverre altfor normalt mtp at blodtrykket synker :/

jeg har alltid slitt med høyt blodtrykk, men rett etter jeg ble gravid, stupte blodtrykket og jeg ligger nå på 108/55 osv... utrolig slitsomt, men drikk masse farris, og lakris om dere liker det :)
Takk for svar :)
Jeg spiser lakris og drikker mye vann. Har ikke lyst på farris for tiden.. :/
Kvalm er jeg også...
 
Jeg kan også bli svimmel, spessielt om jeg reiser meg raskt opp.
Blodtrykket mitt lå på 106/55 så kommer nok derfor, jeg pleier å ligge høyere.
 
Hei damer.
Jeg er på dag 2 med svimmelhet, det er helt forferdelig og jeg føler jeg ikke duger til noe. Øynene går rundt I hodet og jeg får ikke til å følge med på noe. Eneste som hjelper et å ligge helt ned. Det er så ikke at jeg turte ikke kjøre tuppa I bhg i morges :( heldigvis var gubbis hjemme så han kunne kjøre henne da.

Jeg har selvfølgelig googlet little der står det at det er vanlig å være slik i 1 trimester. Jeg lurer på, burde jeg ta kontakt med lege eller bare se hvordan det går? Noen av dere som har opplevd å være svimmel over tid?


Ville dratt til lege for å få sjekket blodtrykket.. Ikke godt å gå sånn.. Og worst case, så kan du jo besvime og slå deg skikkelig? :)
 
Jeg var sånn for et par uker siden, helt forferdelig. Tok blodtrykket mitt og det var ganske så lavt så sikkert derfor. Det er jo ganske vanlig i 1. trimester
 
Også slik.

Får også det ved veldig lavt jern så har begynt med jerntilskudd igjen (historie med anemi så gått på jern i perioder) .. Det hjelper litt, fortsatt svimmel så er nok en kombinasjon av lavt jern og lavt blodtrykk for min del.
 
Jeg sliter også med svimmelhet, men nå har jeg ikke hatt det så ille de siste dagene. Men det har vært sånn at alt har surret rundt i hodet, og at jeg ikke klarer å fokusere på noe. Lukker jeg øynene så ser jeg masse prikker og fyrverkeri om jeg kan si det sånn. Og når jeg legger meg ned er det sånn at det snurrer skikkelig rundt, akkurat som at jeg skulle vært kjempe full. Blir ikke mindre kvalm av det :(
 
iogmed man tisser mer enn normalt også, så skiller man ut mer mineraler og salter som opprettholder væskebalansen i kroppen og holder blodtrykket oppe, så derfor er det viktig og få i seg vann som farris el...
 
Jeg tar kontakt med jordmor i morgen om det ikke er bedre :)
 
Vært hos legen, hun tok alle mulige prøver og jeg følte meg godt ivaretatt, men hun fant ingen annen årsak til svimmelheten enn at jeg er gravid. Men hun sa at hun så jeg ikke så bra ut og ønsket at jeg ble sykemeldt ut neste uke. Håper jeg bedre meg å får kommet meg på jobb, men det er greit å vite at jeg har "lov" til å være hjemme.
 
Slenger meg også på her.. Har vært plaget med det litt til og fra. Nå er det mest hodepine som er problemet. Aldri vært plaget med det før jeg ble gravid.
Jeg er 6+5. ☺️
Får håpe du blir bedre om ikke så lenge.
 
Jeg har også vært mye svimmel, men blodtrykket var helt fint. Plutselig blodtrykksfall var noe som forekom hyppig spesielt i 1. trimester og jeg forsto det sånn at det "bare" var til å ta det med ro i den grad det er mulig. Håper det kommer seg hos deg og hvis ikke er det lov til å kjenne på at du har behov for å ta det rolig en stund :)
 
Back
Topp