Svimmel

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
I går skulle jeg bøye meg for å ta på meg skoene. Jeg holdt på å svime rett av. Falt plutselig om og verden snurret rundt. Nå kjenner jeg at jeg ikke kan bøye hodet for da blir jeg svimmel. Jeg hadde normalt blodtrykk 120/70 da det ble målt for noen dager siden og jeg har spist de dyre vitaminene GRAVID fra apoteket ( de gule pakningene) regelmessig så jeg burde jo ha fått i meg nok jern. Urinprøven var fin, men har jo ikke fått svar på blodprøvene enda. Er det andre som opplever sånn svimmelhet? Blir litt urolig her.....

Har vært litt svimmel i det siste. Ikke så gæli sånn som du.. Men hvis jeg reiser meg fort eller gjør bråe bevegelser så "ser" jeg sånne lyse prikker.. :P

Det er veldig normalt! Blodtykksfall er vanlig når man er gravide! Jeg kjenner d når jeg trener, må noen ganger bare stoppe litt å samle hodet. Var værst mot slutten sist, måtte noen ganger bare legge meg ned etter jeg hadde dusjet:shy:
Bare ikke bøy deg brått, reis deg ikke så fort.;)

Må stå og holde meg fast hver gang jeg reiser meg fordi det svartner. Har prøvd å reise meg saktere, uten at dette hjelper på.. Er vel helt normalt, men ganske så ekkelt! :p

Det følses som å være tilbake i tenårene :-S Heldigvis hadde jeg sort belte i slikt, så til nå har jeg ikke ramla :)

Å være svimmel og til og med å besvime kan være veldig normalt blant gravide :-) min mor svimt av flere ganger da hun var gravid, og jeg har også vært ekstremt svimmel.

Enig med de andre her. Der høres helt vanlig ut, ta det opp med lege/jordmor på neste kontroll for sikkerhets skyld :-)

Her er det blodtrykket som er syndebukken for svimmelheten, er desverre vanlig :confused: men sikkert lurt å ta det opp på neste kontroll, da blodtrykket raskt kan gå fra normal til høyt/lavt på kort tid :) plagsomt er det i allefall...

Etter legesjekk hadde jeg lavt blodtrykk på 100/60 .

Så jeg tar når jerntablett for det lageret var nådd bunnen.

Det lettet min hverdag i sus og dus masse...

Vært en del plaget av svimmelhet siste dagene. Er vel bare å bli vant til det. Blodtrykket var 110/70 på forrige kontroll, så det er egentlig ikke så verst.

Veldig vanlig med blodtrykksfall ja!! Jeg hadde det veldig ofte forrige gang. Viktig å ta det med ro og ikke reise seg for fort opp.

Back
Topp