Svimmel

Tipper du har lavt blodtrykk. Jeg blir ofte svimmel, spesielt hvis jeg reiser meg litt fort, og når jeg dusjer.

Det har ikkje eg tenkt på i det heile tatt , får det når eg har stått ei stund , begynt å ta med meg krakk i dusjen ! Føler meg gammel !! Er dette noke som vil gå over eller vil det fortsette slik heile svangerskapet ? Er veldig slitsomt og til tider ekkelt :-/

Sist svangerskap hadde jeg det helt til ungen var ute. Kan ikke dusje med for varmt vann, reise meg fort. Brått kan alt gå rundt og det blir nesten svart. Er ikke så mye å gjøre med det..

Det har ikkje eg tenkt på i det heile tatt , får det når eg har stått ei stund , begynt å ta med meg krakk i dusjen ! Føler meg gammel !! Er dette noke som vil gå over eller vil det fortsette slik heile svangerskapet ? Er veldig slitsomt og til tider ekkelt :-/
Jeg var sånn fra ca positiv test til rundt uke 7/8, opplever det innimellom enda, men ikke i samme grad!

Virker som det trapper opp på meg , er uke 9 i dag ... Håper det gir seg snart ... Har meir enn nok med døgnkvalme...
Uff, ja da hadde jeg bare vært forsiktig, sørg for at du alltid har noe å holde deg i :)

I følge min lege er det heldigvis mest vanlig i førsten av svangerskapet :)

Jeg er mye svimmel, og kan ikke stå iro for lenge uten å røre på beina, da detter jeg i bakken :-P
jeg har til vanlig helt vanlig blodtrykk men hver gang jeg har vært gravid så har trykket fallt i bakken. Så er det helt sikket litt lave pga at jeg har vært/er mye dårlig også..
igår lå det på 90/ 50.. Det laveste jeg var ned på i de and graviditetene var 83/43.. Og da måtte jeg hele tiden røre på meg om jeg sto/gikk, besvimte også en gang når jeg satt pga litt dårlig luft i rommet..

kan ikke reise meg fort, og uansett må jeg nesten holde i noe for uansett hvor sakte jeg reise meg, så blir det antydning til tunnelsyn..

jeg har 2 ganger hatt høyt blodtrykk samtidlig som jeg har vært gravid, og begge de gangene har jeg vært helt dehydrert og ble innlagt pga hyperemesis..

Har også hørt at det er vanlig med lavt blodtrykk i starten av svangerskapet:)
Krakk i dusjen er kjempelurt!! Ikke gjør noe "farlig" om du er redd for å besvime. Jeg er ikke særlig svimmel når jeg står rett opp og ned, men dusjer likevel med døren ulåst når samboeren er hjemme i tilfelle jeg skulle begynne og føle meg ør.

Back
Topp